Parman sooloparveke FinnBuildin Highligh-tuotteeksi

Parma Oy on kehittänyt lasikuitubetonista valmistetun, kevyen ja kestävän parvekkeen. Parman sooloparveke valittiin yhdeksi FinnBuild -messujen Highlight-tuotteeksi.
Sooloparveke onkin todellinen innovaatio. Se on kevyt, vetotangoilla ripustettava parvekeratkaisu, joka on helppo asentaa sekä uudisrakennukseen että saneerauskohteeseen. Parveke ripustetaan vetotangoilla joko suoraan rakennuksen runkoon, ulkopuolisiin pilareihin tai ulkoseinään upotettuihin pilareihin. Asennuskustannukset vähenevät, koska kalliita ja työläitä perustamisratkaisuja ei tarvita.
Parvekelaatan keveyden mahdollistaa lasikuitulujitettu betoni, jonka parhaimpia ominaisuuksia ovat lujuus, pakkasenkestävyys, erinomainen vedenpitävyys, sitkeys ja mahdollisuus keveisiin rakenteisiin. Sooloparvekelaatan paino on vain noin neljäsosa tavallisen betonilaatan painosta eli noin 150 kiloa neliömetrille.
Jopa yksittäin asennettavat parvekkeet antavat vapautta sekä arkkitehtuuriin että rakennesuunnitteluun.
Parveke tulee työmaalle Parman tehtailta käyttövalmiina, joten se on nopea asentaa. Sooloparvekkeessa käytetään Lumon Oy:n kaide- ja lasitusratkaisuja, jotka on Parman ja Lumonin yhteistyössä kehitetty soveltumaan juuri sooloparvekkeisiin.
FinnBuild-messuilla valittiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa otos mielenkiintoisimmista messuilla nähtävistä tuotteista, palveluista tai ratkaisuista. FinnBuild 08 Highlightsit on valinnut puolueeton tuomaristo. Highlight-ehdotuksia tuli yli 90 kappaletta.

Tämä tiedote kuvineen löytyy sähköisesti osoitteesta www.parma.fi/sooloparveke

Matti Haukijärvi
Tuotepäällikkö