Kamera käy! LifeCam Cinema tuo markkinoille 720p HD-laajakuvavideon

Laajakuva on täydellinen ratkaisu videoiden lataamiseen ja jakamiseen – haluaisitko olla tähti Facebookissa ja YouTubessa?

– HELSINKI, 20.8.2009 – Laajakuvateknologia on vallannut maailman. Sitä käytetään lähestulkoon jokaisessa uudessa kannettavassa, pöytäkoneessa ja litteänäyttöisessä TV-vastaanottimessa . Tänään Microsoft Hardware esittelee täysin uuden standardin web-kameroille. Kannettavaan tietokoneeseen liitettävä LifeCam Cinema -web-kamera on maailman ensimmäinen kuluttajille tarkoitettu ratkaisu, jossa on laajakuvavideoinnin mahdollistava sisäänrakennettu 720 pikselin sensori . Ajoitus ei voisi parempi, koska netissä ystävien ja perheen kanssa videoklippejä jakavien ihmisten määrä kasvaa jatkuvasti. Itse asiassa jo pelkästään Facebookissa nettiin ladataan kuukausittain yli 10 miljoonaa videota . LifeCam Cinema -web-kameran 720p-laajakuvasensori takaa tarkat, huippulaatuiset videot – eikä kukaan jää kuvan ulkopuolelle. ”Kun vuosi sitten ryhdyimme työstämään LifeCam Cinema -ratkaisua, meitä vei eteenpäin tieto siitä, että uusissa tietokonenäytöissä käytettiin hyvin yleisesti laajakuvateknologiaa, ja suosituimmilla sosiaalisen median nettisaiteilla laajakuva alkoi yleistyä”, sanoi Microsoft Hardwaren järjestelmäinsinööri Stuart Milton. ”LifeCam Cinema luo puitteet web-kamerakäytön seuraavalle sukupolvelle: tulevaisuudessa nettiyhteisöissä voidaan ladata huippulaadukkaita laajakuvavideoita, ja live-keskustelut ystävien sekä perheen parissa sujuvat laajakuvaformaatissa.” Olet kuin filmitähti - missä valaistuksessa tahansa LifeCam Cinema luotiin, jotta käyttäjä saisi nauttia aidosta elokuvakokemuksesta upean teräväpiirtokuvan ja äänentoiston kera. Toisaalta elämää ei eletä kuvauspaikalla, eikä ihmisillä yleensä ole kotona valaistusryhmää, joka helpottaisi kuvauskuntoon laittautumisessa. Microsoft tuo tavallisiin kotioloihin (joissa valaistus on himmeä ), helpon tavan tuottaa huippuluokan videokuvaa. LifeCam Cinema takaa korkean kuvataajuuden jopa kaikkein himmeimmässä valaistuksessa ja varmistaa, että kohteet näkyvät hyvin valaistuina ja kuvanlaatu pysyy tasaisena. Web-kamera laajenee LifeCam Cinema on markkinoiden ainoa läppärikäyttäjille suunnattu web-kamera, jonka sisäänrakennettu 720 pikselin sensori mahdollistaa videoiden kuvaamisen laajakuvasuhteella (16:9) . LifeCam Cineman 720 pikselin teräväpiirtovideo ja zoomausta helpottava Auto Focus -toiminto takaavat, että kuvanlaatu pysyy terävänä huoneen päästä päähän ja jopa silloin, kun kohde on vain kymmenen sentin päässä linssistä. LifeCam Cineman lisäksi web-kamerassa on käytetty Microsoftin ClearFrame-teknologiaa, joka tarkoittaa nopeampaa kuvankäsittelyä. Teknologian ansiosta kuvan laatu ja kontrasti pysyvät tasaisina, olipa käytössä mikä tahansa resoluutio. Lisäksi teknologian etuja on parempi kuvansuodatuskyky, mikä vähentää kuvan rakeisuutta ja tekee siitä tarkan. LifeCam Cinema -web-kameran edut eivät lopu tähän: sen laajakuvateknologia, joka on kehittynein Microsoftin webbikamerassa koskaan käytetty, mahdollistaa laajimman tähänastisen kuvakulman. Kun kuvakulma on 74 astetta, kuvasta ei jää enää kukaan tai mikään ulos. Helppoa jakamista ja editointia Kun huippulaatuinen videopätkä on kuvattu ja kristallinkirkkaat LifeCam Cinema -pysäytyskuvat otettu, on kuvaajalla mahdollisuus käyttää Windows Liven kahta uutta toimintoa, joiden avulla kuvien sekä videoiden lataaminen ja editointi on helppoa: • Windows Live Movie Maker on uutta ja nyt saatavissa myös HD-tuen kanssa. Käyttäjät pystyvät nyt muokkaamaan kuvia sekä videomuistoja loistavalaatuisiksi elokuviksi ja lataamaan niitä yhden klikkauksen kautta YouTuben ja Facebookin kaltaisille yhteisösivustoille. • Windows Live Photo Galleryyn käyttäjät voivat helposti ladata kuvia editointia, luokittelua ja perheen sekä ystävien kanssa jakamista varten. Uusi LifeCam ja kuulokkeet Microsoft esitteli tänään myös edullisen plug-and-play LifeCam VX-800 -web-kameran. Web-kamerassa on tarkka videokuva, ja siihen liittyvä LifeChat LX-1000 -kuulokemikrofoni tarjoaa huippuluokan äänentoiston ja taustahälyä vaimentavan mikrofonin. Nyt Microsoftin LifeCam- ja LifeChat-tuoteperheeseen kuuluu täysi valikoima tuotteita, jotka vastaavat kuluttajien toiveita hintojen sekä laiteympäristöjen osalta, olipa käytössä sitten pöytäkone, kannettava tai miniläppäri. Hinnat ja saatavuus LifeCam Cinema, LifeCam VX-800 sekä LifeChat LX-1000 ovat saatavissa syyskuussa. Arvioidut jälleenmyyntihinnat ovat 79,90 € (LifeCam Cinema), 19,90 € (LilfeCam VX-800) ja 29,90 € (LifeChat LX-1000) . Microsoft antaa LifeCam Cinema -web-kameralle maailmanlaajuisen kolmivuotisen rajoitetun laitetakuun. LifeCam VX-800 ja LifeChat LX-1000 -tuotteissa on kaksivuotinen rajoitettu laitetakuu. Lisätietoja näistä ja muista Microsoft Hardware -tuotteista on saatavissa osoitteesta http://www.microsoft.com/hardware. Lisätietoja: Jari Keskitalo, Microsoft Oy, puh. 050 431 7015, jari.keskitalo@microsoft.com