Norwegianilla ensimmäisenä Euroopassa WiFi -lentoja

Norwegian on ensimmäinen lentoyhtiö, joka tarjoaa matkustajilleen huippunopean laajakaistan Euroopan lennoilla. Yhtiö julkaisi uuden palvelunsa eilen.

“Tarjoamme ensimmäisenä lentoyhtiönä langattoman verkkoyhteyden Euroopan lennoillamme. Annamme matkustajillemme mahdollisuuden työskennellä, lukea verkkouutisia, pelata pelejä tai katsoa televisiota lentojen aikana. Tätä palvelua ei tarjoa tällä hetkellä mikään muu lentoyhtiö Euroopassa, mikä antaa meille merkittävän kilpailuedun”, sanoo Norwegianin IT- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Hans-Petter Aanby.

Kaikissa uusissa koneissa WiFi
Lentokoneissa on runkoon asennettu antenni, joka kommunikoi satelliitin kanssa. Lentokoneen sisällä on kaksi erillistä verkkoa. Toinen verkoista on avattu matkustajien käyttöön, toinen lentokapteeneille ja matkustamohenkilökunnalle.
Henkilökunnan verkkoyhteys helpottaa työntekoa ja tekee siitä tehokkaampaa.

Kesään 2011 mennessä 11 lentokoneessa tulee olemaan internetyhteys lennoilla ja vuoden loppuun mennessä 21 koneessa. Vuonna 2012 WiFi on jo 40 koneessa.

Kaikki Norwegianin uudet Boeing 737–800 -koneet varustetaan tällä teknologialla. Norwegianin 737–300 koneet poistetaan vähitellen liikenteestä. Vuoden 2012 loppuun mennessä Norwegianilla tulee olemaan yhtenäinen 737–800 –laivasto, joka on kolmen vuoden keskimääräisellä iällään yksi Euroopan uusimmista, kustannustehokkaimmista ja luontoystävällisimmistä lentokalustoista.

Norwegian valitsi WiFi -systeemiinsä palveluntarjoajakseen amerikkalaisen Row 44 -yhtiön, joka toimittaa samaa teknologiaa myös Southwest Airlinesin käyttöön.

Lisää tietoa
www.row44.com