PILOMAC OY MYY OMISTUKSENSA JUNTTAN OY:SSÄ

TIEDOTE 25.03.2010 Pilomac Oy myy omistamansa 83,8%:n osuuden kuopiolaisesta paalutuskonevalmistaja Junttan Oy:stä Sinituote Oy:lle. Kauppa on osa Pilomac-konsernin rahoitus- ja omistusjärjestelyjä, joilla vahvistetaan konsernin sekä Logsetin taseita ja rahoitusasemaa. Pilomac-konserni keskittyy jatkossa sataprosenttisesti omistamansa metsäkoneyhtiö Oy Logset Ab:n kehittämiseen. Logsetin toimitusjohtaja Tapio Nikkanen kommentoi: ”Järjestelyt tukevat merkittävästi Logsetin asemaa yhtenä johtavista metsäkonevalmistajista. Logsetin tuotevalikoima on monipuolinen ja kilpailukykyisempi kuin koskaan aiemmin yhtiön historiassa. Vuonna 2008 alkanut lama vaikutti erityisen voimakkaasti metsäkonealalle. Markkinanäkymät ovat kääntyneet myönteiseen suuntaan ja vuonna 2010 arvioimme liikevaihdon kasvavan edellisvuoden seitsemästä miljoonasta eurosta 16 miljoonaan euroon ja tekevämme positiivisen tuloksen sekä kassavirran.” Lisätietoja antavat: Pilomac Oy, hallituksen puheenjohtaja Jussi Länsiö, GSM 040 – 550 1000 Oy Logset Ab, toimitusjohtaja Tapio Nikkanen, GSM 040 – 759 1056