TP-Yhtiöt ulkoisti Tampereen tehtaan pintakäsittelyn FSP:lle

YHTEISTYÖN MYÖTÄ TUOTANTO JA HENKILÖSTÖ KASVAA MERKITTÄVÄSTI PIRKANMAALLA

Pirkanmaan johtava teollisuuden palveluyritys TP-Yhtiöt ja yksi Pohjois-Euroopan suurimmista pintakäsittelypalveluihin erikoistuneista yrityksistä FSP Finnish Steel Painting Oy laajentavat merkittävästi yhteistyötään Pirkanmaalla lokakuusta 2008 alkaen. Sopimuksen myötä FSP käynnistää pintakäsittelyliiketoiminnan VolvoBus Finlandin TP-Yhtiöille myymissä tehdastiloissa Tampereen Ruskossa. Samassa kiinteistössä TP-Yhtiöiden Konepajat-liiketoimintaryhmä aloittaa tuotannolliset työt.

Pintakäsittelyala on Pirkanmaalla nopeasti kasvavaa liiketoimintaa ja yhteistyö tyydyttää asiakkaiden tarpeita laadukkaiden kokonaispalvelujen toimittamiseksi. Yhteistyö, laadukkaat ja jo olemassa olevat toimitilat tarjoavat lentävän lähdön pintakäsittelyliiketoiminnan käynnistämiseksi. Aiemmin tiloissa on tehty linja-autojen korit pintakäsittelyineen avaimet käteen -periaatteella.

Jatkossa osapuolet aikovat myös lisätä merkittävästi tuotantoaan Tampereen seudulla ja henkilöstömääräänsä tehdastiloissa. Toiminnan vakiintumisen jälkeen pintakäsitellyn teräksen määrän arvioidaan nousevan vuositasolla yli 5 miljoonaan kilogrammaan.

”FSP on hyvä ja vahva kumppani kokonaispalveluiden toimittamiseksi vaativille asiakkaille. FSP tuo toiminnassa välttämättömän pintakäsittelyosaamisen osaston yksikköön ja toteuttaa pintakäsittelytyöt sertifioidun toimintajärjestelmän mukaisesti”, kertoo TP-Yhtiöiden toimitusjohtaja Jalo Pirhonen.

”Nyt vahvistetun sopimuksen myötä laajennamme yhteistyötämme TP-Yhtiöiden kanssa. Meillä on useita yhteisiä asiakkaita, joiden kanssa toiminta on jo pitkään ollut tuttua. Tarjoamme uusia mahdollisuuksia toimitusten varmistamiseksi ajallaan asiakkaillemme. Saamme pitkään kaivattua tuotantotilaa Tampereen yhä kasvavalla talousalueella, jolla pystymme vastaamaan muun muassa vahvaan koneenvalmistusteollisuuden pintakäsittelytarpeiden kysyntään”, sanoo FSP:n toimialajohtaja Jukka Kinnunen.

Tampereen Ruskon pintakäsittelyliiketoiminnan avulla FSP vahvistaa entisestään tarjontaansa Pirkanmaalla ja voi tuoda markkinoille innovatiivisia pintakäsittelypalveluita myös muille seudun yrityksille. FSP:n suurimmat asiakkaat ovat tällä hetkellä konepajat, telakat, öljy-, sellu- ja paperiteollisuus, Tiehallinto ja VR. Pintakäsiteltäviä kohteita ovat koneet ja laitteet, laivat, sillat, varastosäiliöt, teräsrakenteet sekä öljyn- ja kaasunporauslautat.

LISÄTIETOJA:

Toimitusjohtaja Jalo Pirhonen, TP-Yhtiöt Oy, puh. 0400 633 623.
Toimialajohtaja Jukka Kinnunen, FSP Finnish Steel Painting Oy, 045 6578 036.

TP-KONEPAJAT
TP-Konepajat on metalliteollisuuden sopimusvalmistukseen erikoistunut yritysryhmä, jonka palveluvalmiudet ovat erittäin monipuoliset. Ryhmästä löytyy osaamista ja resursseja toteuttamaan asiakkaiden yksilölliset tilaukset suurista tuotantolinjoista ja järeistä koneista yksittäisiin laitteisiin ja niiden osiin. Tuotantolaitosten monipuolinen, nykyaikainen konekanta ja ehdoton laadunvalvonta takaavat toimitusten laadun. Ryhmään kuuluu viisi yritystä Suomessa, sekä yksi Virossa ja yksi Puolassa. Lisäksi ryhmällä on toiminta-alueellaan laaja alihankkijaverkosto. Ryhmän liikevaihto oli vuonna 2007 noin 33 miljoonaa euroa ja työllistää tällä hetkellä noin 350 henkilöä. www.tpyhtio.fi

FSP FINNISH STEEL PAINTING OY
Vuonna 1964 perustettu FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista pintakäsittelyalan yrityksistä. Erikoisosaamisena ovat pintakäsittelykohteiden ja asiakastoimialojen tuntemus yli neljän vuosikymmenen takaa. Yhtiön palveluksessa on lähes 400 alan ammattilaista ja liikevaihto oli noin 36 miljoonaa euroa vuonna 2007. Yrityksellä on yli 30 toimipaikkaa kattavasti ympäri Suomen, lisäksi tytäryhtiöt sijaitsevat Venäjällä ja Virossa. www.fspoy.com/

Yrityksestä

Viisikko-Communica Communications VCA Oy tarjoaa asiakkailleen kattavat markkinointiviestinnän palvelut. VCA palvelee viestinnän, mainonnan, julkaisujen sekä verkkomarkkinoinnin sovellusten alueilla. Toimintaamme kuuluvat myös valmennus ja tutkimus. VCA:lla on vahva toimialaosaaminen muun muassa julkishallinnon, asunto- ja kiinteistöklusterin, yhteisöjen sekä teollisuuden, kaupan ja logistiikan toimialoilta.