• Viking Line Abp/

Viking Linelle heinäkuussa hienot matkustajaluvut– Kaikkien aikojen toiseksi parhaat lukumäärät - yli 951 010 matkustajaa valitsi Punaiset laivat

Viking Linen matkustajamäärä kaikilla reiteillä oli heinäkuussa 951 010 matkustajaa. Määrä on suurempi kuin ennätysvuonna 2015 vastaavalla kapasiteetilla. Viime vuonna määrät ylittivät miljoonan matkustajan rajan Helsinki-Tallinna-reitillä liikennöineen katamaraani Viking FSTR:n tuoman lisäkapasiteetin ansiosta. Heinäkuun lisäys on yli 4 prosenttia verrattuna viime vuoteen, poissulkien Viking FSTR:n liikenne. Tänä vuonna Viking Line liikennöi seitsemällä aluksella.

Helsingin ja Tukholman väliä liikennöivät Mariella ja Gabriella ajoivat myös tänä kesänä päivävuoroja Tallinnaan. Kummankin aluksen kapasiteettia saatiin näiden ylimääräisten vuorojen ansiosta hyödynnettyä huomattavasti enemmän. Kaikkiaan laivoilla oli yli 25 000 matkustajaa enemmän kuin heinäkuussa 2017.

Viking Linen matkustajamäärät                            Heinäkuu 2018

Helsinki–Maarianhamina–Tukholma*)                     118 750

Turku–Ahvenanmaa–Tukholma                               270 004

Helsinki–Tallinna                                                      317 913

Cinderellan risteilyt Maarianhaminaan                     106 106

Maarianhamina–Kapellskär                                      138 237

Matkustajamäärät yhteensä                                   951 010

Henkilöautoja yhteensä                                            123 172

-       Olemme erittäin tyytyväisiä matkustajamäärän kehitykseen heinäkuussa ja iloisia siitä, että niin monet valitsevat meidän laivamme. Hintakilpailu on myös tänä kesänä ollut kovaa, ja asiakkaat ovat hyötyneet siitä. Upea sää on houkutellut monia lähtemään merelle, sanoo Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.

Jan Hanses, toimitusjohtaja, jan.hanses@vikingline.com, puh. +358-18-27000

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja, Corporate Communications, johanna.boijer@vikingline.com, +358 18 277 48

Kaj Takolander, markkinointijohtaja, kaj.takolander@vikingline.com, +358 9 123 51

*) luku sisältää myös Tukholma-Tallinna-, Maarianhamina-Tallinna-reiteillä Mariellala/Gabriellalla matkustaneet

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

- Olemme erittäin tyytyväisiä matkustajamäärän kehitykseen heinäkuussa ja iloisia siitä, että niin monet valitsevat meidän laivamme. Hintakilpailu on myös tänä kesänä ollut kovaa, ja asiakkaat ovat hyötyneet siitä. Upea sää on houkutellut monia lähtemään merelle
Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja