Viking Linen alusrakennussopimus Xiamen Shipbuilding Industry Co., Ltd:n kanssa on lopullisesti astunut voimaan.

Viking Line on tänään ilmoittanut kiinalaiselle telakalle Xiamen Shipbuilding Industry Co., Ltd:lle, että kaikki 5.huhtikuuta 2017 annetun pörssitiedotteen alusrakennussopimuksen ehdot on nyt täytetty. Alusrakennussopimus on siten lopullisesti astunut voimaan. Alusrakennussopimus koskee uutta 2020 toimitettavaa matkustaja-alusta reitille Turku–Ahvenanmaa–Tukholma.

Sopimuksen arvo on noin 194 miljoonaa euroa. Sopimus sisältää myös option toisesta aluksesta.

Uuden aluksen on tarkoitus olla yhteistyöprojekti, johon on tarkoitus osallistua useita suomalaisia ja eurooppalaisia toimittajia. Energiatehokkaan aluksen pituus on 218 metriä ja bruttovetoisuus noin 63 000 tonnia. Matkustajakapasiteetti on 2 800 matkustajaa ja rahtitilan pituus on 1500 metriä. Sisustuksen osalta Viking Line aikoo luottaa skandinaavisiin arkkitehteihin. Uusi alus tulee tarjoamaan aivan uusia matkustajaelämyksiä vieraille.

Jan Hanses

President and CEO

358 18 270 00

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat: