Viking Linen matkasovellus tuo olympialaiset ja muut kesän tv-ohjelmat Itämerelle

Televisionkatselu sovelluksen avulla on mahdollista 29. kesäkuuta alkaen M/S Viking XPRS:llä.

Viking Linen matkasovellus laajenee kesäkuussa M/S Viking XPRS:lle. Samalla sovelluksen käyttömahdollisuudet laajenevat entisestään, kun Viking Line testaa ensimmäisenä Itämerellä ilmaisten TV-kanavien katselumahdollisuutta sovelluksen avulla. Neljä kuukautta kestävä kokeilu toteutetaan M/S Viking XPRS:llä.

Viking Line lanseerasi sovelluksensa viime syyskuussa ensimmäisenä laivayhtiönä Itämerellä. Sovelluksen avulla matkustajat voivat pitää yhteyttä matkakumppaneihinsa tai etsiä uusia ystäviä. Sovellus suunniteltiin helpottamaan ja elävöittämään matkaa sekä tekemään matkustuskokemuksesta entistäkin antoisampi. Matkasovellus otettiin aluksi käyttöön Helsinki–Tukholma-, Turku–Tukholma- ja Maarianhamina–Tukholma-reiteillä, ja nyt se otetaan käyttöön myös reiteillä Helsinki–Tallinna ja Maarianhamina–Kapellskär.

Sovelluksen kautta matkustajien käytössä ovat seuraavat kanavat Viking XPRSllä:

• Suomalaiset kanavat: Yle TV1, Yle TV2, Yle Fem ja Yle Teema
  • Kansainväliset kanavat: CNN, Bloomberg ja Cartoon Networks

Televisionkatselumahdollisuuden arvellaan ilahduttavan erityisesti jalkapallon EM-otteluita ja tulevia kesäolympialaisia seuraavia matkustajia. Matkasovelluksen avulla innokkaimmat penkkiurheilijat voivat olla mukana kisatunnelmassa myös matkustaessaan M/S Viking XPRS:llä.

Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi iOS- ja Android-älypuhelimille AppStore- ja GooglePlay-sovelluskaupoista. iOS-versio toimii myös iPadeissa. Viking Linelta muistutetaan, että sovellus kannattaa ladata puhelimeen jo hyvissä ajoin ennen matkaa.

Gustaf Eklund

Head of Customer Business Development

358 40 671 9711, gustaf.eklund@vikingline.com

Christa Grönlund