• Viking Line Abp/

VikingLine ja Matkapojat laajempaan yhteistyöhön – uusi säännöllinen bussiliityntäliikenne useilta paikkakunnilta Suomessa

Viking Line ja Matkapojat tarjoavat yhdessä laajennetun liityntäkuljetus-verkoston Helsinki–Tallinna-reitillä liikennöivälle Viking XPRS -laivalle. Liityntäliikenne kattaa merkittävän määrän paikkakuntia. Yhtiöiden yhteinen taival juontaa juurensa aina 1970-luvulle, jolloin Matkapojat ryhtyi kuljettamaan väkeä syrjäseuduilta Turun, Naantalin ja Helsingin satamiin.

Nyt tarjotaan tuhansille asiakkaille yli 700:lta paikkakunnalta ympäri Suomen vaivaton ja kätevä tapa matkustaa päiväristeilylle Tallinnaan, kylpylälomalle Viroon tai hotellilomalle Tallinnaan, Tarttoon, Pärnuun ja Riikaan.

”Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme tarjota asiakkaillemme säännölliset ja kätevät, takuuliityntäkuljetukset Viking XPRS:lle ja sillä Tallinnaan. Viro on arvostettu matkakohde, jonka suosio on kasvussa nyt maan juhlavuonna. Viron nähtävyyksille ja kulttuuritapahtumille on kysyntää maantieteellisesti koko Suomessa. Me Viking Linella olemme aina pyrkineet huomioimaan asiakkaidemme tarpeet ja toivomukset sekä palvelemaan heitä mahdollisimman hyvin. Siksi otamme nyt askeleen eteenpäin Matkapojat-yhteistyössämme ja olemme varmoja, että säännöllisiä takuukuljetuksia mukavissa busseissa tullaan arvostamaan laajalti. Takuukuljetus tarkoittaa, että liityntävuoro ajetaan aina varaustilanteesta riippumatta”, sanoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Liityntäliikenne Viking XPRS -laivalle/-laivalta 28. maaliskuuta alkaen:

Keskiviikosta sunnuntaihin (heinäkuussa joka päivä)

•  Rauma – Turku – Salo – Lohja
  •  Pori – Huittinen – Forssa – Karkkila – Vihti – Nummela
  •  Kiikka – Sastamala – Tampere – Hämeenlinna – Riihimäki – Hyvinkää
  •  Heinola – Lahti – Orimattila
  •  Kouvola – Porvoo
  •  Imatra – Lappeenranta – Hamina – Kotka – Loviisa

Lisäksi 1–2 päivänä viikossa (heinäkuussa 2–3 päivänä viikossa)

•  Jyväskylä, Savonlinna–Mikkeli, Kuopio ja Vaasa–Seinäjoki

Kaj Takolander

Vice President Sales & Marketing

358 400 507908 kaj.takolander@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Communication Director, Corporate Communications

358 18 270 00 johanna.boijer@vikingline.com

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

”Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme tarjota asiakkaillemme säännölliset ja kätevät, takuuliityntäkuljetukset Viking XPRS:lle ja sillä Tallinnaan. Viro on arvostettu matkakohde, jonka suosio on kasvussa nyt maan juhlavuonna. Viron nähtävyyksille ja kulttuuritapahtumille on kysyntää maantieteellisesti koko Suomessa. Me Viking Linella olemme aina pyrkineet huomioimaan asiakkaidemme tarpeet ja toivomukset sekä palvelemaan heitä mahdollisimman hyvin. Siksi otamme nyt askeleen eteenpäin Matkapojat-yhteistyössämme ja olemme varmoja, että säännöllisiä takuukuljetuksia mukavissa busseissa tullaan arvostamaan laajalti. Takuukuljetus tarkoittaa, että liityntävuoro ajetaan aina varaustilanteesta riippumatta.”
Kaj Takolander, Viking Line Vice President Sales & Marketing