Ahvenanmaa houkuttelee kansainvälisiä kokouksia

Åland Convention Bureau (ÅCB) on ollut toiminnassa runsaan vuoden ja lanseeraa nyt uuden interaktiivisemman verkkosivuston. Sivusto antaa paremman kokonaiskuvan Ahvenanmaasta kokous- ja konferenssipaikkana ja helpottaa yhteydenottoa ja tarjouspyyntökyselyjen lähettämistä. Verkkosivuilla voit etsiä kokoustiloja osallistujamäärän tai kokoustilatyypin mukaan.  Sivustolla esitellään myös laivayhtiöt, jotka päivittäin liikennöivät Ahvenanmaalle, sillä konferenssi usein alkaa jo laivamatkan aikana.

-Åland Convention Bureaun tiiviin luomisprosessin jälkeen voimme nyt tyytyväisinä esitellä verkkosivumme ja kertoa, mitä kokous-Ahvenanmaa tarjoaa entistäkin laajemmalle asiakasryhmälle, toteaa Visit Ålandin toimitusjohtaja Lotta Berner Sjölund.

Ahvenanmaa on lähempänä kuin luuletkaan

ÅCB haluaa selkeämmin korostaa, että Ahvenanmaalle on helppo tulla. Valittavana on useita eri matkustusvaihtoehtoja; useita varustamoja, jotka päivittäin liikennöivät Ahvenanmaalle ja lentoyhteys on Helsingistä, Turusta ja Tukholmasta.

-Näemme myös etenkin läheisyyden Arlandan-lentokentälle mahdollisuutena. On mielenkiintoista todeta, että kuljetus lentokentältä Ahvenanmaalle kestää 3 tuntia sisältäen lounaan ja tervetuliaispalaverin”, kommentoi Tiina Björklund, joka johtaa ÅCB:n toimintaa.

-Suurin haaste ÅCB:n perustamisessa on ollut tiedon puute siitä mikä Convention Bureaun tehtävä on ja tämä etenkin Ahvenanmaalla, jossa panostamme erityisesti ”kotipaikkalähettiläs”-verkostoon. Toinen haasteista on yleinen käsitys, että Ahvenanmaa on kaukana ja hankalan matkan päässä. Kun nämä esteet on voitettu, on helppo esitellä Ahvenanmaan valttikortit. Ahvenanmaa on ainutlaatuinen saarivaltakunta, jolla on mielenkiintoinen historia ja 6700 saaren saaristo. Vastakohtaisuus modernien kokoustilojen ja -tekniikan toteutuminen rauhanomaisessa ja luonnonläheisessä ympäristössä on vastustamaton kokonaisuus, Björklund sanoo.

Kansainvälinen vuosi 2015

Suurin yksittäinen konferenssi 2015, jossa ÅCB on ollut mukana jo suunnitteluvaiheessa, on kansainvälinen science fiction -konferenssi ArchipelagCon, joka pidetään Maarianhaminassa kesäkuussa 2015. Järjestäjien ennuste noin 800 osallistujaa ja tällä hetkellä jo 19 maata on edustettuna. Game of Thronesin luoja George R.R. Martin on tilaisuuden pääpuhujana ja se herättää laajaa kiinnostusta. Odotamme innolla tätä joukkoa ja konferenssi tulee varmastikin näkymään Maarianhaminan katukuvassa ", toteaa Björklund.

Åland Convention Bureau on voittoa tavoittelematon, puolueeton taho, joka edesauttaa kansallisten ja kansainvälisten kokouksien ja kongressien järjestämistä Ahvenanmaalla ja näin edistää myös alueen kehittämistä ja markkinointia.

Lisätietoja:

Tiina Björklund, Project Manager, Åland Convention Bureau +358457344 6980