Ahvenanmaan matkailutoimistolle neljä tähteä

Ahvenanmaan palveleva matkailuneuvonta nosti tähtiluokitustaan kahdesta tähdestä neljään SUOMA ry:n, Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistyksen, viisiportaisen luokituskriteeristön mukaisesti.

Vihreä I-kilpi on SUOMA ry:n rekisteröimä tavaramerkki ja sitä voivat käyttää vain käyttöoikeusluvan saaneet matkailutoimistot. Neljän tähden matkailutoimistolta vaaditaan mm. keskeinen sijainti, hyvät aukioloajat, ammatti- ja kielitaitoinen henkilökunta, tieto- ja esiteaineistoa, sähköisiä palveluja, asiakastutkimuksia ja laadunvalvontaa.

Ahvenanmaan palveleva matkailutoimisto Maarianhaminassa, osoitteessa Storagatan 8, on palvelunsa laadun varmistamiseksi mitannut asiakastyytyväisyyttä reaaliaikaisella ”Happy-or-Not”-palvelulla. Keskikesällä käyttöön otettu ”Happy-or-Not” osoitti, että heinäkuun ja syyskuun välillä asiakkaista peräti 94–99 % oli tyytyväisiä matkailuneuvonnassa saamaansa palveluun.

Matkailutoimisto on avoinna ympäri vuoden ja sillä on pidennetyt aukioloajat kesäkaudella. Matkailuneuvonta palvelee myös puhelimitse, sähköpostitse ja postitse. Kesäkaudella 2014 matkailuneuvonnassa vieraili kesäkuun ja elokuun välisenä aikana lähes 12 000 matkailijaa. Toimisto työllisti vakituisen henkilökunnan lisäksi myös viisi kausityöntekijää, jotka antoivat palvelua kuudella kielellä. Ahvenanmaan matkailuneuvonta vastaa myös Visit Ålandin tapahtumakalenterista verkkosivuilla visitaland.com

- Olemme iloisia Ahvenanmaan virallisen matkailuneuvonnan saamasta neljästä tähdestä. Vuonna 2015 matkailuneuvonta tarjoaa vierailleen myös Visit Ålandin online-varausjärjestelmän, joka mahdollistaa yksilöllisten Ahvenanmaa-elämysten laatimisen suoraan netissä, sanoo Visit Ålandin toimitusjohtaja Lotta Berner Sjölund.

PR-vastaava