Paf arpoo pullon maailman vanhinta samppanjaa – ja lahjoittaa rahat Itämeren hyväksi

Kesäkuun alussa ahvenanmaalainen peliyhtiö Paf käynnistää Treasure Diver -peliautomaatin. Se on ainutlaatuinen peli, joka perustuu maailman vanhimman samppanjan löytymiseen Ahvenanmaan saaristosta. Pelissä on ”hyväntekeväisyysmittari”, joka tikittää sitä mukaa, kun pelin liikevaihto kasvaa. Pelin tuoton Paf lahjoittaa puhtaamman Itämeren puolesta tehtävään työhön.

Kaikilla Treasure Diver -peliä pelaavilla on mahdollisuus saada osansa tästä uskomattomasta samppanjalöydöstä.

Pafin omistaja, Ahvenanmaan maakuntahallitus on päättänyt lahjoittaa peliyhtiölle yhden pullon arvottavaksi asiakkaiden kesken.

-          Olemme suunnattoman iloisia tästä maakuntahallituksen päätöksestä. Nyt voimme tarjota asiakkaillemme ennennäkemättömän voiton, Pafin tj. Anders Ingves sanoo.

Osan Treasure Diver -pelin liikevaihdosta Paf lahjoittaa merelle, joka toimi noin 200 vuoden ajan näiden samppanjapullojen kotina. Pelissä on mittari, josta kaikki voivat seurata, miten paljon rahaa puhtaamman Itämeren puolesta on käytetty. Paf lahjoittaa tarkoitukseen ensimmäisen pelivuoden aikana vähintään 20 000 euroa.

-          Uskomme ja toivomme, että summasta tulee paljon suurempikin. Mahdollisuudet suurien summien keräämiseen paranivat merkittävästi, kun voimme liittää peliin samppanjapullon arvonnan, Pafin PR-päällikkö Anders Sims toteaa.

Paf on käynnistänyt yhteistyön Östersjöfondenin kanssa, joka hallinnoi Treasure Diver -pelillä kerättäviä rahoja. Ensimmäiseksi käynnistetään hanke suuren vesialtaan rakentamiseksi, jolla on tarkoitus estää ympäristölle vaarallisten aineiden valuminen Itämereen.

-          Toivomme, että tästä pilottihankkeesta tulee kauaskantoinen ja että voimme rakentaa altaita useimpiin paikkoihin ympäri Itämerta, Anders Sims sanoo.

Samppanjapullojen hinnan saamme tietää, kun kaksi sellaista huutokaupataan Ahvenanmaalla 3. kesäkuuta. Asiantuntijat ovat veikanneet pullon hinnaksi yli 50.000 euroa.
Paf käynnistää Treasure Diver -pelin huutokaupan yhteydessä. Samppanjapullovoitto sisältyy pelin jackpotiin.

Lisätietoja antaa:

Anders Sims