Uuden Pommern-hotellin rakennustyöt käynnistyvät Maarianhaminassa

Ålandhotels (Åland Hotel Group ÅHG Ab) on ostanut kiinteistön Norragatan 8-10 Maarianhaminan keskustassa. Kiinteistön myyjä on vakuutusyhtiö Försäkringsaktiebolaget Pensions-Alandia. Ålandhotels aloittaa Hotell Pommernin mittavat muutos- ja laajennustyöt 3.12.2013 jo aikaisemmin myönnetyn rakennusluvan mukaisesti. Helmikuussa 2015 avattava uusi hotelli käsittää 95 korkealuokkaista huonetta ja kattavat ravintolapalvelut.

”Uusi Pommern-hotelli on tervetullut lisä Ålandhotelsin ja Maarianhaminan hotellitarjontaan. Valmistuessaan hotelli tarjoaa tasokkaan ja mukavan majoitusvaihtoehdon jonka suunnittelussa on huomioitu asiakkaidemme toivomukset ja Hotelli Savoyn remontista saadut myönteiset kokemukset. Hotellin ravintolamaailma kutsuu nauttimaan monipuolisista makuelämyksistä vuorokauden eri aikoina ja tuo tarjolle pohjoismaisen keittiön parhaat palat, paikallisia korkealuokkaisia raaka-aineita hyödyntäen” toteaa toimitusjohtaja Roni Huttunen.

Uuden hotellin työllistäväksi vaikutukseksi Ålandhotels arvioi noin 10 uutta henkilötyövuotta vuoden 2015 alusta alkaen.

Uuden rakennuksen ja peruskorjattavan osan piirustukset on laatinut arkkitehti SAFA Aaro Virkkunen Helsinkiläisestä Arkkitehtitoimisto AVARC Oy:stä. Hankkeen pääurakoitsija on Byggnadsfirma Hans Mattson Ab.

Listätietoja:

Toimitusjohtaja Roni Huttunen, puhelin +358 40 8485604

roni.huttunen@alandhotels.fi

Projektin etenemistä voi seurata myös Twitterissä: @HotellPommern

Ålandhotels on johtava matkailualan toimija Ahvenanmaalla. Yritykseen kuuluvat hotellit Savoy, Adlon ja Pommern, jotka käsittävät tällä hetkellä yhteensä 193 huonetta, sekä ravintolat Bistro Savoy ja Adlon Sportsbar&Pizzeria.

Te voitte tavata Ålandhotelsin henkilökunnan Matka-messuilla 16.-19.1., osasto Åland 6h129.