Visit Ålandin ja Visit Finlandin yhteistyö kantaa hedelmää

Silverskärin Sviskär sai keväällä 2017 näkyvyyttä Visit Finlandin järjestämässä Suomen kärkituotteet -äänestyksessä. Nyt Visit Ålandin ja Visit Finlandin yhteistyö on kantanut jälleen hedelmää Hungry for Finland -ruokamatkailukilpailussa.

Visit Finland järjesti Hungry for Finland -ruokamatkailustrategiahankkeen yhteydessä ruokamatkailukilpailun osana Suomen 100-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa. Kilpailun tavoitteena oli nostaa esiin ruokamatkailun innovatiivisia tuotteita ja elämyksiä. Tammikuusta maaliskuuhun järjestetty kilpailu kohdistettiin yrityksille ja järjestöille.

Visit Åland valikoi kilpailuun osallistumiskriteereiden pohjalta kourallisen ahvenanmaalaisia ruokatuottajia ja -elämyksiä. Suomalaiset yritykset ja järjestöt ilmoittivat kilpailuun kaikkiaan 73 ehdokasta, joista 13 pääsi finaaliin. Finalisteista on nyt valittu yksi voittaja, kolme merkittävästä matkailupanostuksesta palkittua finalistia sekä kaksi kunniamaininnan saanutta finalistia.

Finaaliin yltänyt Ahvenanmaan Sadonkorjuujuhlat valittiin tänään kolmen finalistin joukkoon sarjassa Merkittävä matkailupanostus. Palkintojenjakotilaisuus järjestetään Työ- ja elinkeinoministeriön jokavuotisessa matkailuseminaarissa Helsingissä keskiviikkona 6. syyskuuta. Liz Mattsson Skördefesten på Åland -tapahtumasta on paikalla vastaanottamassa palkinnon.

-Kansallisella tasolla saavutettu palkinto on meille todella upea saavutus. Tämä on tunnustus siitä, että vuosia kestänyt panostuksemme ja määrätietoinen työmme on kantanut hedelmää ja että tarjoamamme sadonkorjuuelämys on tuotteena kilpailukykyinen. Palkinto antaa Sadonkorjuujuhlille todella hienoa näkyvyyttä, toteaa Skördefest på Ålandin toiminnanjohtaja Liz Mattson.

- Visit Åland on tehnyt Visit Finlandin kanssa entistä läheisempää yhteistyötä jo muutaman vuoden ajan. On selvää, että Visit Finlandilla on sellaisia voimavaroja, joista voimme itse vain unelmoida. Yhteistyömme ansiosta Ahvenanmaa saa nyt aivan uudenlaista näkyvyyttä, sanoo Visit Ålandin matkailukehittäjä Camilla Sommarström.

*Hungry for Finland on Suomen ruokamatkailustrategia, joka aloitettiin keväällä 2015 yhteistyössä Suomen maa- ja metsätalousministeriön kanssa. Strategian koordinoinnista ja kehittämisestä 2015–2017 vastaa Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

Media & Press Manager

Mobil +358407283330