Helsingin Senaatintorin uudenvuodenjuhlan tähtenä Maija Vilkkumaa

Report this content

Vuosi 2016 otetaan vastaan vauhdikkain menoin Helsingin Senaatintorilla 31.12. klo 22 alkaen. Helsingin kaupungin järjestämässä koko perheen iloisessa juhlassa tanssitaan torilla balettia ja koetaan Maija Vilkkumaan ainutkertainen keikka. Lasten uudenvuodentapahtuma tarjoaa yhä enemmän ohjelmaa, muun muassa oman ilotulituksen lapsille.

- Senaatintorin uusivuosi on iloinen koko perheen juhla, jossa yhteiset kokemukset ovat tärkeintä. Paikalle odotetaan jälleen noin 20-25 000 ihmistä, kertoo tapahtuman tuottaja Erika Poikolainen Visit Helsingistä.

Tapahtuman polkaisee käyntiin jo klo 22 alkaen We Love Helsingin DJ. Klo 23 juhlan avajaissanat lausuvat apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ja Helsingin piispa Irja Askola. Puheiden jälkeen on poikkeuksellinen mahdollisuus nähdä Kansallisbaletin esittämä ote Lumikuningattaresta. Tämän jälkeen juhlakansa voi kokeilla tanssijoiden johdolla toppavarusteissakin tanssittavaksi sopivia balettiliikkeitä. Näin toivotetaan tervetulleeksi kaupunkiin vuonna 2016 järjestettävä kansainvälinen balettikilpailu.

Illan päätähti on syksyllä uuden levyn julkaissut ja Vain elämää -ohjelmassa ihastuttanut Maija Vilkkumaa. Suomen suosituimpiin naisartisteihin lukeutuva Vilkkumaa tuo Senaatintorin lavalle varta vasten suunnitellun show’n, jonka teemana on rinnakkaistodellisuus. Show on vauhdikas, absurdi ja karnevalistinen. Vilkkumaan show-puvuston on suunnitellut Antti Asplund.

- Esiintyminen rakkaan kotikaupunkini Helsingin Senaatintorin uudenvuodenjuhlassa on todellinen unelmien täyttymys! Olemme suunnitelleet ja harjoitelleet tätä show’ta pitkään ja rakkaudella. En voi kuvitella maagisempaa hetkeä: maailman kaunein empire-keskusta, kaikki ihmiset siellä, uudenvuoden yö, elämän ja ajankulun kauneus ja suuruus, musiikki, ilo ja haikeus. Odotan sitä valtavalla innolla, Vilkkumaa hehkuttaa.

Ilta huipentuu musiikki-ilotulitukseen, jonka jälkeen tanssitaan vielä klo 00.30 asti We Love Helsingin DJ-musiikin tahdissa. Illan seremoniamestareina lavalla toimivat juontaja Nuppu Stenros ja toimittaja-juontaja Petski Westerholm. Lähetystä voi seurata mistä päin Suomea tai maailmaa tahansa stream-lähetyksenä Visit Helsingin Youtube-kanavalla (http://www.youtube.com/Visithelsinki), Helsinki-kanavalla (www.helsinkikanava.fi) ja Ilta-Sanomien Netti-TV:ssä (http://www.istv.fi/).

Lasten uudenvuoden ohjelma uudistuu

Lasten uudenvuoden ohjelma järjestetään tänä vuonna Suvilahdessa Kattilahallissa klo 13–17. Aikaisemmista vuosista poiketen tilaisuus on kaikille avoin, eikä sinne tarvitse hankkia lippuja. Kattilahalli täyttyy sirkuslaisista, tiedekokeiluista ja kesäisistä hiekkaleikeistä. Paikalla on myös jättimäinen kirahvipomppulinna ja yläkertaan rakentuu Circus Helsingin hurja temppurata. Ohjelmatuotannossa ovat mukana Sea Life, Korkeasaari ja Leikkiluola. Osallistujia pyydetään varautumaan siihen, että lastenrattaat on jätettävä tapahtuman ajaksi ulos vaununarikkaan. Juhlan päättää lasten oma ilotulitus klo 17 Suvilahdessa.

Senaatintorin uudenvuodenjuhlan järjestää Helsingin kaupunki. Juhla on järjestetty 1930-luvulta lähtien. Tapahtuman tuottaa Visit Helsinki.

Kuvat/osallistuminen
Yleisö ja ohjelman katsojat voivat jakaa kokemuksensa sosiaalisen median kanavissa hashtagilla #NYEhelsinki.
Tapahtuman Facebook-sivu: https://www.facebook.com/uusivuosihelsinkinye

Pressikuvat
Valokuvia esiintyjistä ja tapahtumasta: http://materialbank.visithelsinki.fi/?cart=1591-egccadkmkc&l=EN

Akkreditoitumiset/mediapassit, haastattelut
Kuvausalueelle tarvitaan mediapassi. Mediaa pyydetään akkreditoitumaan haastattelu- ja kuvauslupia varten. Tilaukset: laura.saksala@hel.fi.

Esiintyjähaastatteluja on mahdollista tehdä ennen ohjelman läpimenoa 31.12. klo 17.00–17.20 ja läpimenon jälkeen illalla klo 19. Läpimenoa on myös mahdollista kuvata klo 17.30–19. Sovi haastatteluista ja kuvauksista harjoituksissa etukäteen: laura.saksala@hel.fi.

Senaatintorin uusivuosi:
Erika Poikolainen, vastaava tapahtumatuottaja, Visit Helsinki, erika.poikolainen@hel.fi, puh. 09 310 25876 tai 040 351 3626.

Lasten uusivuosi:
Emma Lumme, apulaistuottaja, Lasten uusivuosi 2016, Visit Helsinki, puh. 040 700 2229.

www.visithelsinki.fi

Visit Helsinki on markkinointinimi, jota käyttää Helsingin Markkinointi Oy. Helsingin Markkinointi Oy on Helsingin kaupungin omistama markkinointiyhtiö.

Avainsanat:

Pikafaktat

Vuosi 2016 otetaan vastaan vauhdikkain menoin Helsingin Senaatintorilla 31.12. klo 22 alkaen. Helsingin kaupungin järjestämässä koko perheen iloisessa juhlassa tanssitaan torilla balettia ja koetaan Maija Vilkkumaan ainutkertainen keikka. Lasten uudenvuoden tapahtuma tarjoaa yhä enemmän ohjelmaa, muun muassa oman ilotulituksen lapsille.

Lainaukset

Senaatintorin uusivuosi on iloinen koko perheen juhla, jossa yhteiset kokemukset ovat tärkeintä. Paikalle odotetaan jälleen noin 20-25 000 ihmistä.
Erika Poikolainen, tuottaja, Visit Helsinki
Esiintyminen rakkaan kotikaupunkini Helsingin Senaatintorin uudenvuodenjuhlassa on todellinen unelmien täyttymys! Olemme suunnitelleet ja harjoitelleet tätä show’ta pitkään ja rakkaudella. En voi kuvitella maagisempaa hetkeä: maailman kaunein empire-keskusta, kaikki ihmiset siellä, uudenvuoden yö, elämän ja ajankulun kauneus ja suuruus, musiikki, ilo ja haikeus. Odotan sitä valtavalla innolla.
Maija Vilkkumaa, artisti