Helsinki Helpeillä jälleen ennätyskesä

Report this content

Kulunut kesä oli jälleen ennätyksellinen Helsinki Help -matkailuneuvojille. Kesä-elokuussa Helpit palvelivat yhteensä lähes 166 000 matkailijaa, mikä on noin 4500 matkailijaa enemmän kuin edellisenä kesänä. Suurtapahtuma Gymnaestrada nosti kontaktimäärää heinäkuussa, mutta hyvää kasvua tuli myös lukuisia tapahtumia tarjonneen elokuun aikana.

Helsinki Helpeillä on takanaan jo 21. palvelukesä ohjatessa niin ulkomaisia kuin kotimaisia matkailijoita kaupungin palveluiden ja kesäelämysten pariin. Kesäkuussa jäätiin hieman viime vuoden palvelukontakteista, mutta sekä heinä- että elokuussa niitä oli lähes 3900 enemmän kuin vuonna 2014.

Kesää väritti erityisesti heinäkuun suurtapahtuma Gymnaestrada, joka toi Helsinkiin noin 21 000 voimistelijaa seurueineen. Valtaosa asiakaskunnasta on kuitenkin risteilymatkustajia. Noin 90 prosenttia Helsinki Helppien asiakkaista on ulkomaalaisia.

- Partioimme ahkerasti Gymnaestradan tapahtumapaikoilla, mikä toi varmasti oman lisänsä heinäkuun asiakasmäärään. Olimme myös tuttuun tapaan vastassa kaikkia kansainvälisiä risteilyaluksia ja myös Rautatieasemalta tavoitimme erityisen paljon neuvoja kaipaavia matkailijoita, kertovat Helsinki Helppien esimiehet Krista Kaipainen ja Lotta Peltola.

Matkailijoita palveli tänä kesänä 26 Helppiä, jotka partioivat kaduilla 12.6.–23.8. Helsinki Helpit ovat palvelleet matkailijoita myös Infokontissa, joka sijaitsi tänä vuonna uudessa paikassa Keskuskadulla, Ateneumin ja Makkaratalon välissä. Uudella sijainnilla on pyritty vastaamaan paremmin Rautatieaseman ympäristön neuvontatarpeeseen.  Infokontti on avoinna vielä 14.9. asti.

Helsinki Help -toiminnan päärahoittaja on Helsingin kaupunki, mutta yritysyhteistyökumppanit ovat yhä tärkeämmässä asemassa toiminnan mahdollistamisessa. Tänä vuonna kumppaneita oli ennätykselliset 25 kappaletta: Ateneum, Hard Rock Café, Helsinki Lines, JT-Line, Strömma, Musiikkitalo, Linnanmäki, Helsinki City Markkinointi, Helsingin Juhlaviikot, A&S Ravintolat, Taidehalli, Fiskars Home, Karhu, Torikorttelit, Tallink Silja, Sea Life, Halti, Kankurin tupa, Visit Porvoo, DNA, Finlandia-ravintola, HOK-Elanto, Santa Claus Licensing, Sotamuseo ja Viking Line.

Lisätiedot:
Helsinki Help -esimiehet, Visit Helsinki, Krista Kaipainen, puh. 040 5924652 ja Lotta Peltola, puh. 044 541 8470.
Laura Saksala, viestintä- ja mediavastaava, Visit Helsinki, laura.saksala@hel.fi, puh. 09 310 25 855.
www.visithelsinki.fi

Visit Helsinki on markkinointinimi, jota käyttää Helsingin Markkinointi Oy. Helsingin Markkinointi Oy on Helsingin kaupungin omistama markkinointiyhtiö.

Avainsanat:

Pikafaktat

Kulunut kesä oli jälleen ennätyksellinen Helsinki Help -matkailuneuvojille. Kesä-elokuussa Helpit palvelivat yhteensä lähes 166 000 matkailijaa, mikä on noin 4500 matkailijaa enemmän kuin edellisenä kesänä. Suurtapahtuma Gymnaestrada nosti kontaktimäärää heinäkuussa, mutta hyvää kasvua tuli myös lukuisia tapahtumia tarjonneen elokuun aikana.

Lainaukset

Partioimme ahkerasti Gymnaestradan tapahtumapaikoilla, mikä toi varmasti oman lisänsä heinäkuun asiakasmäärään. Olimme myös tuttuun tapaan vastassa kaikkia kansainvälisiä risteilyaluksia, ja myös rautatieasemalta tavoitimme erityisen paljon neuvoja kaipaavia matkailijoita.
Helsinki Helppien esimiehet Krista Kaipainen ja Lotta Peltola