Helsinki Pride ja Tuska kohtaavat Helsingissä ja My Helsinki -sivustolla

Report this content

Helsinki avaa kaupunkilaisille ja matkailijoille suunnatun Myhelsinki.fi-sivuston, joka kokoaa yhteen Helsingin ajankohtaiset ilmiöt, tapahtumat ja kaupunkilaisten omat vinkit. Helsinki Pride ja Tuska ovat näyttävästi mukana My Helsinki -sivuston lanseerauksessa, koska kaupunki  ja rakkaus  kuuluvat kaikille.

Kuva: Emma Suominen

Helsinki kehittyy yhteisen tekemisen kautta, ja helsinkiläiset kasvattavat kaupungista olohuonetta omaehtoisilla tapahtumilla ja avauksilla. Näille tapahtumille kaivattiin yhteistä tiedotuskanavaa, ja siksi Helsinki avaa maanantaina 27.6. Myhelsinki.fi-sivuston suomeksi ja englanniksi.

– Pride ja Tuska ovat Helsingissä yhtä aikaa, ja katukuvassa tulee näkymään sekä mustanpuhuvaa metallikansaa että sateenkaariväkeä. Helsingissä jokainen saa kuulua kaupunkiin omana itsenään, ilman filtteriä, ja kantaa ylpeänä omia arvojaan. Erilaisten näkökulmien ja genrejen kohtaaminen tekee Helsingistä mielenkiintoisen ja uutta synnyttävän kaupungin. Siksi oli luontevaa ottaa sekä Pride että Tuska mukaan sivuston lanseeraukseen, Visit Helsingin markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro sanoo.

Helsinki Pride on kaikille avoin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen teemaviikko, joka sisältää sateenkaarevaa ohjelmaa luennoista ja keskustelutilaisuuksista aurinkoisiin piknik-tapaamisiin ja työpajoihin. Tänä vuonna viikon teemana on media ja kulttuuri. Pride-viikko huipentuu lauantaina 2.7. kulkueeseen, Puistojuhlaan sekä illan Closing Partyihin, jotka järjestetään yhdessä EuroGames Helsinki -tapahtuman kanssa Kaapelitehtaalla. Tuska puolestaan on Helsingin maineikkain metallimusiikin festivaali, joka täyttä tänä kesänä jo komeat 19 vuotta. Viime vuonna Tuskassa juhli reilut 25 000 metallimusiikin ystävää.

– Kaupunkitila kuuluu kaikille, ja Helsinki on kuin tehty alustaksi uudelle. Erilaisten toimijoiden hyvä keskinäinen synergia synnyttää avoimuuden kulttuuria, jossa me haluamme olla mukana, Helsinki Priden tuottaja Iina Niemi sanoo.

– Tuska on integroitunut osaksi Helsingin kaupunkikulttuuria miltei 20 vuoden historiallaan, ehkä jopa hieman yllättäen. Alun perin alakulttuurista ponnistanut heavymetallin nahka- ja niittikulttuuri flirttailee mainstreamissa muiden alakulttuureiden kanssa nykyään sopuisasti, kuten tulevana viikonloppuna Helsingin katukuvassa näkyy, Tuskan toimitusjohtaja Eeka Mäkynen sanoo.

Tulevaisuus odottaa radikaaleja, rohkeita tekoja.
Tutustu Helsinkiin osoitteessa Myhelsinki.fi ja löydä #myhelsinki sosiaalisesta mediasta.

Katso kampanjan video.

Tuska 1.–3.7.2016 Suvilahti, Helsinki
www.tuska-festival.fi
Lisätiedot:
Eeka Mäkynen, toimitusjohtaja
eeka(at)fme.fi

Helsinki Pride 27.6–3.7.2016
www.helsinkipride.fi
Lisätiedot:
Annu Kemppainen
Puheenjohtaja, HeSeta
puheenjohtaj(at)heseta.fi
Iina Niemi
Tuottaja, Helsinki Pride
iina.niemi(at)helsinkipride.fi
+358 40 0703 517

Visit Helsinki
Markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro
tia.hallanoro(at)hel.fi

Visit Helsinki on markkinointinimi, jota käyttää Helsingin Markkinointi Oy.
Helsingin Markkinointi Oy on Helsingin kaupungin omistama markkinointiyhtiö.

Avainsanat: