Replacing Luck- vapaalaskuturvallisuuskiertue Suomeen!

Lokakuussa Ruotsissa käynnistyvä vapaalaskuturvallisuuskiertue Replacing Luck saapuu nyt myös Suomeen. Kiertueen järjestää Arctic Guides, yksi Ruotsin vanhimmista vuoristo-opasfirmoista, yhdessä ruotsalaisen Husky Podcast:in kanssa. Vapaalaskun suosio on lisääntynyt viime vuosina huimasti. Myös moni suomalainen suuntaa vuosittain niin Ruotsin vuorille kuin kaukaisempiinkin puuterikohteisiin. Mutta joka vuosi myös onnettomuudet takamaastossa lisääntyvät. Monet niistä olisi voitu välttää oikeilla tiedoilla, taidoilla ja asenteella.

Kiertueen tavoitteena on jakaa tietoa vuoristoturvallisuudesta ja turvallisemmasta vapaalaskusta, lisätä laskunautintoa sekä vähentää onnettomuuksia takamaastossa ja vuorilla. Luentoja järjestetään Suomessa kuudella eri paikkakunnalla.Tilaisuudet antavat mahdollisuuden keskustella alan huippuammattilaisten kanssa turvallisemmasta vapaalaskusta ja vuoristopelastustoiminnasta.

Anders Bergwall

Replacing Luck- kiertueen pääluennoitsija on ruotsalainen vuoristopelastaja ja vuoristoopas Anders Bergwall. Bergwall on alan kokeneimpia ammattilaisia, jolla on yli 30 vuoden kokemus vuoristoturvallisuudesta. Mukana on myös kotimaisia vapaalaskijoita kuten lumilautailija Antti Autti. Kiertueen yhteydessä ruotsalainen toimittaja Magnus Ormestad tekee aiheeseen liittyvän podcastin.

Luennot ovat pääosin englanniksi ja niihin on vapaa pääsy. Kiertuetta ovat tukemassa Salomon ja Suunto. Kiertuepaikkakunnat Suomessa ovat Helsinki, Rovaniemi, Oulu, Levi, Pyhä, Kiljava ja Tampere.

Lisätietoja kiertueesta: Merja Bergwall sähkoposti: merja@arcticguides.com puhelin: +46 70 488 29 68 arcticguides.com/events & Replacing Luck - facebookissa