Mobiilit työkalut eivät ole suuryritysten yksinoikeus

Varastohallinnan modernisointi kannattaa, sillä tiedossa voi olla isojakin liiketoimintahyötyjä. Tämä todettiin myös ruotsalaisessa vaateketjussa Lindexissä.

Viime viikolla vaateketju Lindexin uutisoitiin käyttöönottaneen uuden, tablettilaitteita hyödyntävän varastonhallintajärjestelmän, jonka avulla tuottavuus kasvoi 30 %.

Mobiilien työkalujen hyödyt eivät ole vain suuryritysten ulottuvilla, sillä ratkaisujen räätälöinti ei ole enää ainoa vaihtoehto. Modernien toimintatapojen käyttöönotto ei tarvitse olla kallista.

- Pk-yrityksille soveltuvat mobiiliratkaisut ovat laajan asiakaskunnan kanssa yhdessä kehitetty eikä niitä tarvitse tapauskohtaisesti räätälöidä. Liiketoiminnan modernisointiin löytyy erinomaisia ratkaisuja siis myös paketoituna. Esimerkiksi Visman asiakkaat käyttävät joustavia mobiiliratkaisuja jo laajasti mm. tilaus-toimitus-ketjun hallintaan sekä materiaalien ja palvelutilausten käsittelyyn. Skaalautuvat ratkaisut mukautuvat pienten ja suurten yritysten erilaisiin tarpeisiin joustavasti, kommentoi toimialakohtaisia ohjelmistoratkaisuja Suomessa toimittavan Visma Softwaren toimialajohtaja Kari Trygg.

- Muistuttaisin myös, että varastotyöntekijät eivät suinkaan ole ainoita, jotka hyötyvät varastohallinnan reaaliaikaisuudesta. Myös yritysten kuljetusten suunnittelijoille, myyjille, ostajille ja ennen kaikkea asiakkaille on siitä etua. Iso etu on myös järjestelmässä näkyvän tiedon kuten varastosaldojen luotettavuuden kasvu, kertoo Trygg.

Varastotyökaluna voi olla myös älypuhelin

Vismalla on vuosien kokemus varastotoimintojen tehostamisessa suomalaisissa pk-yrityksissä.

Trygg kertoo esimerkin viimeisimmästä merkittävästä Visma-partnerin toteuttamasta projektista, jossa älypuhelin valjastettiin yhdessä toiminnanohjausjärjestelmän kanssa helpottamaan kankeaa noutomyymälätoimintaa Ylöjärven Puussa.

Lue koko esittely: http://www.visma.fi/Referenssit/Ylojarven-Puu-Oy/esittely/

Myös teollisuusyritys Euraconin varastotoiminnan kehittämisessä on Visman mobiilin käytön mahdollistavilla ratkaisuilla ollut merkittävä rooli.

Lue koko esittely: http://www.visma.fi/Referenssit/Euracon-referenssi/Esittely/

Katso myös video Euraconin varastotoiminnoista: http://www.youtube.com/watch?v=LAI-JIqkL2k&feature=share&list=PLJ6N0Q7mor1dJt5wal0PW2T1EObHE2d4u&index=2

Lisätietoja: Visma Software Oy, toimialajohtaja Kari Trygg, 040 054 4417, kari.trygg@visma.com

Visma tehostaa yritysten liiketoimintaa tarjoamillaan ohjelmistoilla, ulkoistamispalveluilla sekä hankinnan ja kaupan ratkaisuilla. Visma yksinkertaistaa ja digitalisoi liiketoiminnan ydinprosesseja niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Nyt jo 340 000 pohjoiseurooppalaista yritystä hyödyntää Visman ratkaisuja ja palveluita. Lisäksi Visma on yli 330 000 yrityksen hosting-kumppani. Konsernilla on yli 5 600 työtekijää ja noin 775 miljoonan euron liikevaihto vuonna 2013.

Avainsanat: