Menestyksekäs vuosi 2018: Volkswagen Hyötyautot toimitti maailmanlaajuisesti 499 700 ajoneuvoa

• Myynti kasvoi jälleen verrattuna edellisvuoteen
  • Länsi-Euroopassa kasvua 1,5 %
  • Kotimarkkinalla Saksassa kasvua 4,1 %

Volkswagen Hyötyautojen maailmanlaajuiset T-mallisarjan, Crafterin, Caddyn ja Amarokin toimitukset vuonna 2018 olivat 499 700 kappaletta, joka oli 0,4 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Vuosi 2018 oli yrityksen historian yksi menestyksekkäimmistä. Kasvua tuli erityisesti päämarkkinalla Länsi-Euroopassa.

”Vuosi 2018 oli meille jälleen hyvä ja paransimme vielä viime vuoden hyvää tulosta. Voimme olla tästä ylpeitä. Saavutamme tuotteillamme kasvua niin päämarkkina-alueellamme Euroopassa kuin joillakin Euroopan ulkopuolisilla markkinoilla. Tämä on selkeä merkki tehokkuudestamme, luotettavista ajoneuvoistamme ja jälleenmyyjiemme vahvasta suorituksesta. Aloitamme vuoden 2019 optimistisina ja olemme luottavaisia, että pystymme jatkamaan kasvu-uralla myös tänä vuonna”, sanoo Volkswagen Hyötyautojen myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Heinz-Jürgen Löw.

Länsi-Euroopassa toimitettiin asiakkaille 337 000 ajoneuvoa (+1,5 %), sisältäen kotimarkkinan Saksan 127 700 (+4,1 %) ajoneuvoa. Kasvua tuli myös Afrikan +19,8 % (19 300), Etelä-Amerikan 7,5 % (44 400) ja Aasian ja Tyynenmeren alueella +1,9 % (26 800). Epävakaasta markkinatilanteesta johtuen toimitukset laskivat Pohjois-Amerikassa (Meksiko) -8,2 % (9 600) ja Lähi-idässä -38,0 % (19 000).

Vuonna 2018 Volkswagen Crafteria toimitettiin asiakkaille 58 500 (+24,4 %) kappaletta, T-mallisarjaa toimitettiin 202 200 kappaletta (-1,9 %) ja Caddyä 158 000 (-4,7 %) sekä Amarokia 81 000 (+2,7 %).

Volkswagen-konsernin itsenäisenä brändinä Volkswagen Hyötyautot on maailmanlaajuisesti vastuussa kevyiden hyötyajoneuvojen, Transporter-, Caddy-, Crafter- ja Amarok -mallistojen kehityksestä, valmistuksesta ja myynnistä. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Volkswagen Hyötyautot kehittää soveltuvia konsepteja, telematiikkaa ja logistiikkaratkaisuja säästääkseen resursseja korkeimman mahdollisen tehokkuuden saavuttamiseksi. Vuonna 2017 Volkswagen Hyötyautot myi maailmanlaajuisesti noin 498 000 kevyttä hyötyajoneuvoa, jotka tuotettiin sen Hannoverin (Saksa), Poznańin (Puola), Wrześnian (Puola) ja Pacheonin (Argentiina) tehtailla. Volkswagen Hyötyautot työllistää maailmanlaajuisesti yli 21 000 henkilöä.