Volkswagen pakettiautojen markkinajohtaja tammi-kesäkuussa 2018

Volkswagen oli pakettiautojen markkinajohtaja tammi-kesäkuussa 2018. Kaikkiaan Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammi-kesäkuussa 2104 kappaletta markkinaosuuden ollessa 24,3 %.

Tammi-kesäkuussa pakettiautomallien markkinajohtaja oli tonniluokan Volkswagen Transporter 1429 kappaleella. Volkswagen Crafterin pakettiautorekisteröinnit puolestaan kasvoivat huimat 85,5 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon.

Peräti 40,7 % alkuvuonna rekisteröidyistä Volkswagen-pakettiautoista oli nelivetoisia 4MOTION-malleja ja Volkswagen oli myös nelivetoisten pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja 37,2 % markkinaosuudella. Nelivetoisten pakettiautomallien ykkönen oli Volkswagen Transporter 4MOTION, joita rekisteröitiin alkuvuonna 613 kpl.

Automaattivaihteisten mallien suosio kasvaa voimakkaasti pakettiautoissa ja niiden osuus oli 46,3 % kaikista Volkswagen-pakettiautoista. Kaikkiaan automaattivaihteisia Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammi-kesäkuussa 974 kpl, mikä merkitsi 17,4 % kasvua edellisvuoteen verrattuna. Volkswagen oli myös automaattivaihteisten pakettiautojen markkinajohtaja 35,2 % markkinaosuudella.

Volkswagen-konsernin itsenäisenä brändinä Volkswagen Hyötyautot on maailmanlaajuisesti vastuussa kevyiden hyötyajoneuvojen, Transporter-, Caddy-, Crafter- ja Amarok -mallistojen kehityksestä, valmistuksesta ja myynnistä. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Volkswagen Hyötyautot kehittää soveltuvia konsepteja, telematiikkaa ja logistiikkaratkaisuja säästääkseen resursseja korkeimman mahdollisen tehokkuuden saavuttamiseksi. Vuonna 2017 Volkswagen Hyötyautot myi maailmanlaajuisesti noin 498 000 kevyttä hyötyajoneuvoa, jotka tuotettiin sen Hannoverin (Saksa), Poznańin (Puola), Wrześnian (Puola) ja Pacheonin (Argentiina) tehtailla. Volkswagen Hyötyautot työllistää maailmanlaajuisesti yli 21 000 henkilöä.