Volkswagen pakettiautomarkkinan selvä ykkönen alkuvuonna 2018

Volkswagen oli pakettiautojen selkeä markkinajohtaja tammi-maaliskuussa 26,2 % markkinaosuudella. Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammi-maaliskuussa yhteensä 1 104 kappaletta. Volkswagen oli ainoa merkki, joka ylsi yli 1 000 pakettiauton rekisteröintiin.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli edelleen Volkswagen Transporter 778 kappaleella. Kestomenestyjän osuus Suomen pakettiautomarkkinasta oli 18,5 %. Lähes joka viides Suomessa rekisteröity pakettiauto oli Volkswagen Transporter. Volkswagenin pakettiautomalliston kovin nousija oli kuitenkin uusi Volkswagen Crafter, jonka myynti kasvoi tammi-maaliskuussa peräti 119,1 %.

Volkswagen merkkinä ja Transporter mallina hallitsivat ylivoimaisesti myös nelivetoisten pakettiautojen markkinaa. Nelivetoisissa pakettiautoissa Volkswagenin markkinaosuus oli peräti 41,0 % ja Transporterin 29,6 %.

"Vuosi 2018 on ollut meille toistaiseksi erittäin menestyksellinen. Volkswagenilla on Suomen vaativiin olosuhteisiin erinomaisesti sopiva laaja mallisto, jolle verkostomme on onnistunut saavuttamaan vahvan aseman markkinoilla. Nelivetoisten mallien osuus on ollut yli 40 % ja automaattivaihteisten mallien yli puolet pakettiautomyynnistämme. Automaattimallien kovaan kysyntään vastataksemme aloitamme huhtikuussa koko etuvetoisen umpipakettiautomallistomme kattavan kampanjan, jonka puitteissa asiakkailla on mahdollisuus hankkia automaattivaihteinen auto erityisen edullisesti”, kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen Hyötyautojen johtaja.

Volkswagen-konsernin itsenäisenä brändinä Volkswagen Hyötyautot on maailmanlaajuisesti vastuussa kevyiden hyötyajoneuvojen, Transporter-, Caddy-, Crafter- ja Amarok -mallistojen kehityksestä, valmistuksesta ja myynnistä. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Volkswagen Hyötyautot kehittää soveltuvia konsepteja, telematiikkaa ja logistiikkaratkaisuja säästääkseen resursseja korkeimman mahdollisen tehokkuuden saavuttamiseksi. Vuonna 2017 Volkswagen Hyötyautot myi maailmanlaajuisesti noin 498 000 kevyttä hyötyajoneuvoa, jotka tuotettiin sen Hannoverin (Saksa), Poznańin (Puola), Wrześnian (Puola) ja Pacheonin (Argentiina) tehtailla. Volkswagen Hyötyautot työllistää maailmanlaajuisesti yli 21 000 henkilöä.