Autolla Nepaliin pian myös elokuvana

Ajatus lähti unelmasta, halusta auttaa apua tarvitsevia. Tarvittiin joukko rohkeita, innovatiivisia ihmisiä ja auto. Hulluna ideana oli ajaa autolla Suomesta Nepaliin, ja tehdä matkasta dokumentaatio sosiaaliseen mediaan. Tempauksella kerättiin hyväntekeväisyystuottoja nepalilaisille naisille ja lapsille. Vuonna 2012 yli 10 000 ihmistä seurasi sosiaalisessa mediassa yli 20 000 kilometrin matkaa vanhalla postipakulla, Transporterilla nimeltä "Möhkö".

Lehdistötiedote 27.3.2014

Matka oli menestys, ja nyt siitä tehdään elokuva, joka on Suomen ensimmäinen 100% joukko-rahoitettu elokuva. Projektilla on tähän mennessä kerätty yli 70 000 euroa nepalilaisten hyväksi sekä rakennettu kaksi koulua ja palkattu vuodeksi kolme opettajaa. Mukana tukijoukoissa on myös Volkswagen-hyötyautot. Elokuva tulee teatterilevitykseen syksyllä 2014.

Tätä kaikkea on Volkswagen: - Edistyksellistä tekniikkaa ja kokonaisvaltaista turvallisuutta. - Korkealaatuisia autoja, jotka vastaavat asiakkaidemme vaatimuksiin. - Innostusta ja intohimoa muotoiluun ja tekniikkaan. - Kiehtovia innovaatioita ja laajaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä. Volkswagenilla on pitkä ja maineikas historia. Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta.