Entistä vahvemmat – Volkswagen-hyötyautot ja MAN-kuorma-autot yhteiskiertueella syyskuun ajan

Volkswagen-hyötyautot ja MAN-kuorma-autot nähdään ensi kertaa yhteiskiertueella Shell-liikenneasemilla syyskuussa. Kalusto esittäytyy kuitenkin ennen kiertuetta Suomen suurimmassa raskaskonealan ammattinäyttelyssä FinnMETKO 2016 -tapahtumassa Jämsässä 1.−3.9.2016.

Kuljetusalan ammattilaisilla on nyt mahdollisuus tutustua Volkswagen-konsernin vahvaan kuorma- ja pakettiautokalustoon

FinnMETKOssa on Volkswagen-hyötyautojen mallistosta ensi kertaa esillä uusi V6-moottorilla varustettu Volkswagen Amarok. Yhteiskiertueelle jatkavat mm. Volkswagen Transporter 2,0 TDI 4Motion, DSG-automaattivaihteistolla ja ilmajousilla varustettu umpipakettiauto, kuuden hengen Volkswagen Transporter Doppel -avolavamalli nosturilla ja SEIKEL-maastovarustuksella sekä Volkswagen Amarok 2,0 TDI 4Motion DSG-automaattivaihteinen puoliperävaunuyhdistelmä.

MANin osalta FinnMETKOssa ja kiertueella nähdään mm. MAN TGX 560 hv 8x4 puutavarayhdis-telmä, vaijerilaitteella ja nosturilla varustettu MAN TGS 480 hv sekä MAN TGM 4x4 maastokuorma-auto sähkölaitosvarustuksella ja nosturilla.

Kiertueautot ovat koeajettavissa Shell-liikenneasemilla 5.−23.9.2016

Koko kiertuekalustoon voi käydä tutustumassa Shell-liikenneasemilla ja koko kalusto on myös koe-ajettavissa. Kiertue alkaa Shell Jämsästä maanantaina 5.9. ja päättyy Shell Vuosaareen perjantaina 23.9. Tapahtuma on avoinna kiertuepäivinä klo 10.00−17.00. Paikan päällä on myös Kiertuerekka, jossa tarjoilu pelaa ja sauna lämpiää koko tapahtuman ajan. Kiertueen ajan jokaisella paikkakunnalla on Volkswagen-hyötyautojen ja MAN-kuorma-autojen ammattitaitoinen henkilökunta jakamassa tietoa ja vastaamassa kaikkiin kalustoa koskeviin kysymyksiin.

Kiertueaikataulu on seuraava:

ma 5.9.SHELL Jämsä                ma 12.9. SHELL Siilinjärvi         ma 19.9. SHELL Laitila

ti 6.9. SHELL Lievestuore          ti 13.9.    SHELL Ylämylly          ti 20.9. SHELL Iittala

ke 7.9. SHELL Hirvaskangas     ke 14.9.  SHELL Punkaharju     ke 21.9.  SHELL Mäntsälä

to 8.9.  SHELL Lapua                 to 15.9.   SHELL Ylöjärvi           to 22.9.  SHELL Porvoo

pe 9.9. SHELL Kokkola              pe 16.9.  SHELL Parkano         pe 23.9. SHELL Vuosaari

Kaikki kaluston huiput ovat koeajettavissa samassa paikassa:

Volkswagen Amarok 2,0 TDI 132kW 4Motion           automaatti, puoliperävaunuyhdistelmä
Volkswagen Transporter 2,0 TDI 110 kW 4Motion    DSG-automaattivaihteisto, ilmajousitettu umpipakettiauto
Volkswagen Transporter 2,0 TDI 103 kW 4Motion    kuuden hengen Doppel, avolava, nosturi, SEIKEL-maastovarusteet

MAN TGX 560 hv 8x4                                                puutavarayhdistelmä
MAN TGS 480 hv 6x4H-4 HydroDrive                       etuveto, vaijerilaitteet, nosturi