I.D. – Maailman ensi-ilta

• Pariisin autonäyttelyssä ensiesitelty I.D. aloittaa Volkswagenin uuden aikakauden

Volkswagenin suunnitelmissa on tuoda visionäärinen I.D. liikenteeseen vuonna 2020. I.D. on ensimmäinen Volkswagenin sähköisten autojen sarjasta. I.D.:n toimintamatka on 400 kilometristä 600 kilometriin.

10 faktaa I.D.-konseptiautosta

1. I.D. on ensimmäinen Volkswagenin täysin uudesta erittäin innovatiivisten sähköisten autojen sarjasta.

2. I.D. on heti tunnistettavissa nollapäästöiseksi autoksi uuden sähköisten autojen muotoilukielen johdosta.

3. I.D.:ssä on voimanlähteenä 125 kW sähkömoottori ja toimintamatka vaihtelee 400 ja 600 kilometrin välillä yhdellä latauksella.

4. I.D.:ssä on käytetty kokonaan uudenlaista sisätilojen suunnittelua Open Space -konseptin mukaisesti.

5. I.D. täyssähköauto lanseerataan vuonna 2020 rinnakkain Golfin kanssa

6. Konseptiauto I.D. antaa meille ensimmäisen häivähdyksen täysin autonomisesta ajamisesta – tämä malli tulee markkinoille vuonna 2025

7. I.D.:n monitoimiohjauspyörä painuu ohjaamon sisään, kun auto asetetaan täysin autonomiseen ajotilaan "I.D. Pilot".

8. Silloin kun omistaja ei ole kotona, voi I.D. vastaanottaa lähetyksiä käyttäen uutta toimituspalvelua.

9. I.D. on ensimmäinen Volkswagen, joka perustuu uudelle sähköisten autojen MEB-alustarakenteelle.

10. Volkswagen on asettanut tavoitteekseen myydä vuoteen 2025 mennessä miljoona sähköautoa vuodessa.