I.D. VIZZION -konseptiauto on uusin I.D.-perheen jäsen

I.D. VIZZION vahvistaa edelleen Volkswagenin tulevaisuuden suunnitelmia itsenäisestä liikkumisesta. Sen sähköinen voimalinja edustaa uutta innovatiivista teknologiaa, ja sen automaattinen ajotoiminto tekee siitä turvallisen ja mukavan. Samalla tämä Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä ensi-iltansa saava konseptiauto osoittaa kuinka elegantti ja tunteisiin vetoava muotoilukieli tulevaisuuden autossa voi olla. I.D. VIZZIONin sisätilat tuovat täysin uudenlaisen tunteen ajamiseen ja matkustamiseen, sillä siinä ei ole lainkaan ohjauspyörää eikä näkyviä hallintapainikkeita.

Kaksikymmentä faktaa I.D. VIZZIONista.

1. Autoilun uusi aika: I.D. VIZZION -konseptiauto antaa esimakua siitä miltä Volkswagenin seuraavan sukupolven premium-luokan sedan voisi näyttää.
  2. Aikaloikka: Virtuaalinen käyttäjätoiminto ja autonomisen ajamisen toiminnot (taso 5) mahdollistavat suuren aikaloikan vuoteen 2030.
  3. Ajattelutavan muutos: Volkswagenin I.D. VIZZION määrittelee uudelleen matkustamisen ja liikkumisen konseptit uudella visionäärisellä suunnitelulla.
  4. Uusi vapaus: Autonominen ajaminen ja täysin integroitu digitaalinen järjestelmä – I.D. VIZZION antaa matkustajille vapauden päättää mihin ajamisesta vapautuvan ajan käyttää.
  5. Kolmas ulottuvuus: Vuoropuhelu I.D. VIZZIONin kanssa tapahtuu kolmiulotteisessa tilassa käyttämällä lisättyä todellisuutta (Microsoft HoloLens)
  6. Tekoäly: I.D. VIZZION pystyy oppimaan, ja kommunikoi matkustajien kanssa tekoälyä käyttävän virtuaalisen isännän kautta.
  7. Kotona tienpäällä: Volkswagen on uudelleen suunnitellut tilavat, loungemaiset sisätilat, joita voidaan myös personalisoida.
  8. Hyvinvointi: I.D. VIZZION tarkkailee matkustajiensa hyvinvointia ja voi reagoida esimerkiksi säätämällä ilmastointia ja valaistusta.
  9. Biometrinen avain: I.D. VIZZION tunnistaa käyttäjät kasvontunnistuksen avulla, avaa ovet automaattisesti ja määrittää asetukset kunkin yksilöllisen profiilin mukaan. (Esimerkiksi musiikki, valaistus ja ilmastointi)
  10. Hiljaista eleganssia: Erittäin hiljainen sähkömoottori, uraauurtava aerodynamiikka ja miellyttävä alusta tekevät I.D. VIZZIONista erityislaatuisen sedanin.
  11. Täyssähköinen: I.D. VIZZIONissa on kaksi sähkömoottoria, joiden teho on yhteensä 225 kW.
  12. 4MOTION: I.D. VIZZION on aina nelivetoinen.
  13. Pitkä toimintamatka: I.D. VIZZIONin 111 kWh litiumioniakusto mahdollistaa jopa 665 kilometrin toimintamatkan (NEDC).
  14. Mitat: I.D. VIZZION on 5 163 mm pitkä, 1 947 mm leveä ja 1 506 mm korkea. Sen akseliväli on 3 100 mm.
  15. Kiihtyvyys: I.D. VIZZION kiihtyy 0–100 km/h 6,3 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 180 km/h.
  16. Tilat: I.D. VIZZION tarjoaa avarat, muunneltavat sisätilat neljälle hengelle sekä tavaratilan, jonka tilavuus neljän matkustajan ollessa kyydissä on 565 litraa.
  17. Valot: Volkswagenin I.D. VIZZION -konseptiautossa on ensimmäistä kertaa uuden sukupolven HD Matrix -ajovalot.
  18. I.D.-mallistoperhe kasvaa: I.D. VIZZIONin muotoilu ja arkkitehtuuri antavat esimakua tulevasta neljännestä I.D.-perheen jäsenestä.
  19. Lähtölaskenta on alkanut: I.D.-mallistoperhe on Volkswagenin uusi täyssähköinen mallisukupolvi. Ensimmäinen I.D.-malli lanseerataan vuonna 2020.
  20. Volkswagen arvioi autonomisen ajamisen tasolla 4 ja 5 olevan todellisuutta jo vuonna 2025.