Lähtölaskenta on alkanut: uusi Volkswagen Arteon ensiesitellään Geneven autonäyttelyssä

• Uusi fastback-malli asettuu mallistossa Passatin yläpuolelle
• Ajovalot ja etusäleikkö yhdistyvät toisiinsa luoden täysin uudenlaisen etuosan

Volkswagen lisää mallistoonsa uuden karismaattisen mallin – uuden Arteonin. Tämä uusi fastback-malli on kooltaan suurempi kuin Passat ja se ensiesitellään suurelle yleisölle Geneven autonäyttelyssä 9.–19.3.2017.

Arteonin suunnittelijoiden ja kehittäjien päätavoite oli yhdistää avantgardistinen muotoilu monikäyttöisyyteen. Tämän tuloksena autoon saatiin luotua sisätilat, jotka ovat erityisen tilavat. Todella avarat pää- ja jalkatilat kaikilla istuimilla ovat poikkeukselliset tällaisessa korimallissa. Karismaattisen Arteonin päämuotoiluelementti on täysin uudenlainen auton etuosa, jossa led-ajo- ja -päivävalot sulautuvat etusäleikön kromattuihin lamelleihin ja konepeltiin. Lisäksi auton muotoilulle leimaa antaa korostettu hartialinja.

Uusimmat kuljettajaa avustavat järjestelmät tekevät ensiesiintymisensä Arteonissa. Arteonissa nähdään myös mielenkiintoisia varusteluyksityiskohtia, joita on totuttu näkemään vain luksusautoissa. Tämä ainutlaatuinen yhdistelmä tekee Arteonista yhden houkuttelevimmista autoista segmentissään.