MANilla ja Volkswagenilla yhteinen osasto Kuljetus 2017 -messuilla Jyväskylässä 18.–20.5.2017

Maahantuoja VV-Auto Groupin hyötyautotoiminnot Volkswagen-hyötyautot ja MAN Truck & Bus Finland muodostavat 1.5.2017 alkaen yhden kokonaisuuden, jonka johtajana toimii Juha-Pekka Sihvonen. MAN-osaston johtajana jatkaa Olli Ronkainen. Merkit yhdistävät voimansa myös Kuljetus 2017 -messuilla Jyväskylässä 18.–20.5.2017. MANin ja Volkswagen-hyötyautojen yhteisellä näyttelyosastolla B-125 on nähtävillä erittäin laaja mallisto, joka tarjoaa sopivan vaihtoehdon kaikkiin kuljetustarpeisiin.

Volkswagen-hyötyautot on Suomessa vuoden 2017 ehdoton ykkönen pakettiautorekisteröinneillä mitattuna. Tammi-huhtikuussa 2017 rekisteröitiin 1419 Volkswagen-pakettiautoa, markkinaosuuden ollessa 25,9 %. Volkswagen-malliston eniten rekisteröity pakettiautomalli oli Volkswagen Transporter 1051 kappaleella ja 19,1 % markkinaosuudella. Yksistään Transportereita rekisteröitiin lähes yhtä paljon kuin lähimmän kilpailijamerkin koko mallistoa. MAN on Suomessa kuorma-autojen rekisteröintitilastoissa alkuvuonna viidennellä sijalla 4,1 % markkinaosuudella (yli 6 tn).

Volkswagen-hyötyautot tarjoaa laajan malliston ammattilaisten tarpeisiin

Volkswagen-hyötyautoilla näyttelyn pääosassa on täysin uusi Volkswagen Crafter, Vuoden Pakettiauto 2017. Uuden Crafterin mallisto kattaa kolme eri koripituutta ja kolme kattokorkeutta sekä alusta- ja doppelimallit. Tarjolla on sekä paketti- että kuorma-automallisto. Mallistoihin on luvassa niin etu-, taka- kuin 4MOTION-neliveto sekä automaattivaihteisto kaikkiin vetotapoihin.

Volkswagen-hyötyautoilta on esillä seuraavat mallit (osasto B-125):

Uusi Crafter 2,0 TDI 130 kW -umpipakettiauto, akseliväli 3640, Alucan huoltoautovarustein
Uusi Crafter 2,0 TDI 130 kW -umpipakettiauto, akseliväli 4490
Transporter 2,0 TDI 150 kW 4Motion DSG -umpipakettiauto, pitkä
Caddy Maxi 2,0 TDI 75 KW DSG -umpipakettiauto
Uusi Amarok DC Aventura 3,0 V6 TDI 165 kW

Volkswagen-hyötyautot on näkyvästi esillä myös yhteistyökumppaneiden osastoilla. Gasumin osastolla C-200 on esillä maakaasukäyttöinen Caddy Maxi TGI -umpipakettiauto. Pajakulman osastolla U-117 on esillä uusi Volkswagen Crafter -kylmäauto ja takalaitanostimella varustettu Volkswagen Crafter -umpipakettiauto.