Uudet Volkswagen Golf R Variant ja GTD Variant myyntiin Suomessa

Volkswagen Golfin huippumalli R nyt myyntiin Variant-versiona

Volkswagen esitteli Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuun alussa uuden Volkswagen Golf R Variantin – ikoniksi nousseesta tehopakkauksesta tulee siis tarjolle farmariversio. Ripeimmillään se kiihtyy 0–100 km/h vain 5,1 sekunnissa. Golf R Variant on yksi harvoista urheilullisen suorituskykyisistä autoista, joissa on hyvät tilat koko perheelle. Volkswagen Golf R Variantissa on vakiovarusteena 4MOTION-neliveto, 6-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto, 18-tuumaiset vanteet sekä mm. ajotilanteen mukaan säätyvät dynaamiset Bi-Xenon -ajovalot, täysautomaattinen Climatronic-kaksialueilmas-tointi, pysäköintitutka Park Pilot, Sport-monitoimiohjauspyörä, Bluetooth, avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access sekä varashälytin.

Golf R Variantia liikuttaa 221-kilowattinen (300 hv) turboahdettu moottori, jonka suurin vääntömomentti on 380 Nm. Mallin CO2-päästöt ovat 164 g/km. Alusta on 20 mm madallettu, ja urheilullista ajotuntumaa tuo myös progressiivinen ohjaus. Ulkoisesti Volkswagen Golf R Variantin tunnistaa mm. ilmeikkäistä R-tyylisistä puskureista, suurista ilmanottoaukoista, kromatuista kattokaiteista ja mattakromisista peilinkoteloista sekä kromatuista pakoputkenpäistä. Tavaratilan koko on 605 litraa, takaistuimet alastaitettuina jopa 1 620 litraa.

Urheilullinen, taloudellinen ja tilava: Volkswagen Golf GTD Variant

​Kirjainyhdistelmä GTD on tarkoittanut urheilullista ja taloudellista liikkumista jo vuodesta 1982. Ensi kertaa tuo logo kiinnitetään nyt Golf Variantin takaluukkuun. Tämä urheilullinen farmariversio Volkswagen Golfista yhdistää tehokkuuden ja taloudellisuuden – tehoa 2,0 TDI-moottorilla varustetussa mallissa on 135 kW (184 hv) ja vääntöä 380 Nm. 0-100 km/h se kiihtyy 7,9 sekunnissa. Golf GTD Variantin yhdistelmäkulutukseksi luvataan manuaalivaihteisena vain 4,4 l / 100 km ja automaattivaihteistolla 4,8 l / 100 km. CO2-päästöt ovat vastaavasti 115 ja 125 g/km.

Golf GTD Variantin tunnusmerkkejä ovat mm. GTD-puskurit ja hunajakennoetusäleikkö, tummat takavalot, helmalevikkeet sekä 17" vanteet. Mallissa on urheilullinen, 15 mm madallettu alusta sekä progressiivinen ohjaus. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. dynaamiset Bi-Xenon-ajovalot, täysautomaattinen Climatronic-ilmastointi, pysäköintitutka Park Pilot, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, Bluetooth sekä Keyless Access. Tavaratilaa on käytettävissä 605 litraa ja takaistuimet alastaitettuina jopa 1 620 litraa.

Volkswagen Golf R Variantin ja Golf GTD Variantin hinnastot on julkaistu ja ennakkomyynti Suomessa alkanut. Ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen kesällä.