Uudet Volkswagen Transporter ja Caddy saivat hinnat

Volkswagen-hyötyautot esittelee keväällä 2015 kaksi suosittua uutuutta: kuudennen sukupolven Transporterin ja neljännen sukupolven Caddyn.

Lehdistötiedote 19.5.2015

Klassikon uusi sukupolvi: Volkswagen Transporter

T-sarjan suosittua klassista muotoilua on modernisoitu hienovaraisesti mutta tyylikkäästi. Uusi Transporter on kehitetty ammattilaisille, ja Transporter-tuoteperheen muotoilun suunnittelussa onkin lähdetty liikkeelle pakettiautomallista. Sen rinnalle on kehitetty henkilöautoversiot – malliston huipulle laadukas Multivan, sekä niin kaupalliseen kuin yksityiskäyttöönkin soveltuva Caravelle. Sisätiloissa matkustamon istuinpaikat ovat erittäin hyvin räätälöitävissä tarpeen mukaan.

Uuteen Volkswagen Transporteriin on saatavilla täysin uusia TDI-moottoreita, jotka täyttävät EU6-päästönormin. Uudet moottorivaihtoehdot säästävät jopa 15 % polttoainetta verrattuna edeltäviin moottoreihin. Uusien moottorien yhteydessä on Start/Stop-järjestelmä vakiovarusteena. Tarjolla on uusia, henkilöautopuolelta tuttuja, kuljettajaa avustavia ja turvallisuutta lisääviä järjestelmiä, kuten lisävarusteena saatava mukautuva alustansäätö DCC. Lisävarusteena ovat valittavissa myös ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist, mukautuva vakionopeudensäädin ACC, hätäjarrutustoiminto City Emergency Brake ja lämmitettävä tuulilasi. Vakiovarusteena Transporteriin tarjotaan automaattinen monitörmäysjarrutus Multi Collision Brake. Lisävarusteena saatava Light Assist -valojärjestelmä säätää automaattisesti lähi- ja kaukovalot tien valaistuksen ja vastaantulijoiden mukaan. Transporter-mallistoon on saatavilla 4MOTION-neliveto ja DSG-automaattivaihteisto sekä näiden yhdistelmä. Lisävarusteena 4MOTION-nelivedon yhteydessä on saatavilla alamäkiajon turvallisuutta ja helppoutta lisäävä alamäkihidastin.

Kompakti kuljetusammattilainen: Volkswagen Caddy

Uusi Volkswagen Caddy ja 47 cm pidempi versio Caddy Maxi ovat ulkoisesti kokeneet muodonmuutoksen modernimpiin ja terävämpiin linjoihin. Kokonaisuus on tyylikäs ja selkeä. Caddy-mallisto saa uudet EU6-päästönormin täyttävät moottorit. Moottorivalikoimassa on neljä TDI-moottoria, kolme TSI-moottoria sekä bio-/maakaasuvaihtoehto, jonka kaasunkulutus on edeltäjäänsä verrattuna pudonnut jopa 28 % 4,1 kg:aan / 100 km. Kuten Transporteriin, myös Caddy-mallistoon on tarjolla nyt hyvä valikoima turvallisuutta lisääviä järjestelmiä, kuten ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist, hätäjarrutustoiminto City Emergency Brake ja kaikissa malleissa vakiovarusteena oleva monitörmäysjarrujärjestelmä Multi Collision Brake. Ohjaamon ja matkustamon törmäysturvallisuutta uudessa Caddyssa on parannettu sekä sivuturvatyynyillä että ikkunaturvaverhoilla. Caddyssä uusia kuljettajaa avustavia järjestelmiä ovat lisävarusteena saatavat mukautuva vakionopeudensäädin ACC, Park Assist -pysäköintiavustin, lähi- ja kaukovaloja automaattisesti vaihtava Light Assist -kaukovaloautomatiikka, lämmitettävä tuulilasi sekä kuljettajan väsymyksen tunnistusjärjestelmä. Uusimman sukupolven infotainment-järjestelmät takaavat nautinnollisen matkanteon pitkilläkin siirtymillä.

Uudet Volkswagen Transporter ja Volkswagen Caddy saapuvat Suomeen kesäkuussa 2015. Uutuuksien Suomen ensiesittely on Logistiikka-Kuljetus 2015 -messuilla 11.-13.6. Helsingin Messukeskuksessa. Molempien mallistojen ennakkomyynti Suomessa on alkanut.