Uusi Volkswagen Crafter on saapunut Suomeen

Täysin uusi Volkswagen Crafter on nyt nähtävissä ja koeajettavissa Volkswagen-jälleenmyyjillä kautta Suomen.

Uusi Volkswagen Crafter tarjoaa erittäin monipuolisen malliston jokaiseen yksilölliseen tarpeeseen. Uusi Crafter on muunneltavissa tarpeen mukaan: tarjolla on neljä perusmallia, kolme pituutta ja kolme kattokorkeutta. Saatavilla on etuveto, takaveto tai 4MOTION-neliveto, manuaalivaihteisto tai perinteinen 8-vaihteinen automaattivaihteisto. Saataville tulee myös ensimmäistä kertaa 4MOTION-nelivedon ja 8-vaihteisen automaattivaihteiston yhdistelmä. Eri vaihtoehtoja on yhteensä jopa 69.

Volkswagen Crafterin umpipakettiautomalliston hinnat alkavat 35 592,95 eurosta (2,0 TDI 75 kW (102 hv), manuaalivaihteisto). Volkswagen Crafter -alustapakettiautojen hinnat alkavat 34 577,21 eurosta (2,0 TDI 75 kW (102 hv) 35 alusta) ja Crafter 35 doppeli -alusta 4-h takapenkein version hinnat alkavat 50 625,76 eurosta. Lisäksi Crafter-mallisto laajenee automaattivaihteisilla ja 4MOTION-malleilla kevään ja kesän aikana.

Uuden Volkswagen Crafterin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. ESP-ajonvakautusjärjestelmä, sähköiset lasinnostimet etuovissa, kauko-ohjattu keskuslukitus ja sisäkäyttöpainike tavaratilan lukitukselle, umpinaiset takapariovet vakiosaranalla sekä liukuovi oikealla. Lisäksi vakiovarusteena on radio Composition Audio Bluetooth-yhteydellä, Climatic-ilmastointi, ohjaamossa 1+2 istuimet, kuljettajan Comfort-istuin sisältäen kyynärtuen, korkeuden ja ristiseläntuen säädöt, kuljettajan ja etumatkustajien istuinlämmitys, vakionopeudensäädin ja automaattitoiminen lisälämmitin sekä sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit.

Kuljettajaa avustajia järjestelmiä on saatavilla enemmän kuin koskaan tässä kokoluokassa. Saatavilla on esimerkiksi peruutuskamera, Lane Assist -kaistanpitoavustin, Side Assist -kaistanvaihtoapu, Park Assist -pysäköintiavustin ja Trailer Assist -perävaunun peruutusavustin. Lisäksi tarjolla on mm. Side Protection -kylkisuojaus, ACC -adaptiivinen vakionopeudensäädin, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä ja sivutuuliavustin.

Muita saatavilla olevia lisävarusteita ovat mm. lämmitetty, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, kuljettajan ja etumatkustajan joustoistuin, lämmitettävä tuulilasi, Light assist -kaukovaloavustin ja led-ajovalot.

Crafterin kokonaispaino on jopa 5,5 tonnia, tavaratilaa on umpimallissa jopa 18,4 m3 ja tavaratilan sisäkorkeus on suurimmillaan 2196 mm. Umpi- ja Kombi-malli on saatavilla koripituuksilla 5986 ja 6836 mm (umpimalli myös 7391 mm) ja korkeuksilla 2355 ja 2590 mm (umpimalli myös 2798 mm). Kombi-mallit saapuvat Suomeen vuonna 2018. Uuden Volkswagen Crafterin täysin uudet 2,0 TDI EU6-dieselmoottorit on saatavilla kolmessa teholuokassa: 75 kW (102 hv), 103 kW (140 hv) ja biturbo 130 kW (177 hv). Uusi 2,0 TDI -dieselmoottori kuluttaa keskimäärin 15 % vähemmän polttoainetta kuin edeltäjänsä.

Ensimmäistä kertaa tässä kokoluokassa on saatavilla myös sähköinen ohjaustehostin, joka tarjoaa erinomaisen ohjaustuntuman, optimaaliset liikeradat ja turvalliset ajo-ominaisuudet kaikissa ajotilanteissa. Tämän lisäksi kuormaaminen on tehty entistä helpommaksi ja kuljettajan ja matkustajien matkustusmukavuutta on lisätty merkittävästi mm. ergonomisilla ratkaisuilla. Uudessa Volkswagen Crafterissa on myös viimeisimmän sukupolven infotainment-järjestelmät sisältäen myös Mirror Link-, Apple CarPlay- ja Android Auto -älypuhelinliitännät.

Uusi Volkswagen Crafter valmistetaan Volkswagen-hyötyautojen uudessa tehtaassa Wrzesniassa, Puolassa.

Uuden Volkswagen Crafterin hinnastot ja lisävarusteet: http://bit.ly/UusiVolkswagenCrafterHinnat