Uusi Volkswagen T-Roc Vuoden Auto Suomessa 2018 -finalisti

Uusi Volkswagen T-Roc on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailussa. Auto- ja liikennetoimittajat ry:n tuomaristo valitsee nyt jo neljättä kertaa Vuoden Auton. Tänä vuonna kilpailuun osallistui ennätykselliset 39 automallia. Tärkeimpänä kriteerinä Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on rahalle saatava vastine. Muita valintaperusteita ovat mm. ajettavuus, mukavuus, tilat, muotoilu ja tekninen edistyksellisyys sekä ympäristöystävällisyys.

Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsevat kaikista uutuuksista kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Ensimmäinen koeajopäivä AuLin toimittajille järjestettiin 14.11. ja finalistit koeajetaan 27.11. Vuoden Auto Suomessa 2018 julkistetaan Messukeskuksessa järjestettävässä Auto- ja liikennegaalassa keskiviikkona 13.12. kello 18.00 alkaen.

10 faktaa uudesta Volkswagen T-Rocista

1. Volkswagen T-Roc on täysin uusi kompaktin kokoluokan cross-over, joka yhdistää SUVin ominaisuudet ja hatchbackin dynaamisuuden.
  2. T-Roc tarjoaa erinomaisen ajomukavuuden ja suorituskyvyn lisäksi korkean istuinasennon ja kattavan valikoiman yksilöintimahdollisuuksia.
  3. Tarjolla on kolme TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieselmoottoria, teholuokissa 85 kW – 140 kW.
  4. Vetotapana on joko etuveto tai 4MOTION-neliveto ja vaihteistoksi voi valita joko manuaalivaihteiston tai DSG-automaattivaihteiston.
  5. Volkswagen T-Rociin on valittavissa kolme vaihtoehtoista varustelutasoa: T-Roc, Style ja Sport. T-Roc on myös Volkswagenin ensimmäinen SUV-malli, jonka saa kaksivärisenä.
  6. Uuden Volkswagen T-Rocin kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä on erittäin kattava. Perusvarustelutasossa vakiovarusteina ovat mm. ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, jarrutusjärjestelmä Post Collision Braking System ja kaistanpitoavustin Lane Assist. Lisävarusteena saatavilla on mm. mukautuva vakionopeudensäädin ACC (vakiovaruste Style ja Sport -varustelutasoissa), liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-avustin Traffic Jam Assist, pysäköintiavustin Park Assist ja katvealueen varoitin Blind spot.
  7. Uuden T-Rocin Style ja Sport -varustelutasoissa on vakiovarusteena Car-Net App-Connect -älypuhelinliitäntä (Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto).
  8. Volkswagen T-Rocin ajoprofiilin valinta tarjoaa viisi erilaista ajo-ohjelmaa: Eco, Normal, Comfort, Sport ja Individual sekä 4MOTION-nelivetomalleissa lisäksi Onroad-, Snow-, Offroad- ja Offroad Individual -ajo-ohjelmat, joista kuljettaja voi Active Control -kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman.
  9. Volkswagen T-Roc sai viisi tähteä Euro NCAP -kolariturvallisuustestissä ja saavutti vakuuttavat arvosanat testin jokaisella osa-alueella. Aikuismatkustajaturvallisuudessa T-Roc saavutti 96 % enimmäispisteistä. Myös lapsimatkustajaturvallisuus, jalankulkijan suoja ja kuljettajaa avustavat järjestelmät arvioitiin erinomaisiksi.
  10. Uusi Volkswagen T-Roc on myös kuuden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon saajaksi.

Uuden Volkswagen T-Rocin ennakkokiertue alkaa keskiviikkona 29.11.2017 Volkswagen-jälleenmyyjillä. Kiertueaikataulu julkaistaan maanantaina 27.11.2017 www.volkswagen.fi-sivustolla.