Uusi Volkswagen Touareg – edelläkävijä

• Volkswagenin lippulaiva: muotoilun, teknologian ja dynaamisen ajamisen huippumalli
  • Menestystarina: ensimmäisen kahden sukupolven aikana Touaregiä on myyty lähes miljoona kappaletta
  • Maailmanensi-ilta: 23.3.2018 Pekingissä

Volkswagen aloittaa uuden autoiluvuoden Touaregin maailmanensi-illalla. Tämä Volkswagenin lippulaiva on seuraava askel merkin suurimmassa uudistuskampanjassa. Malliston lippulaivamalli Touareg osoittaa merkin voiman ilmeikkäällä muotoilulla, innovatiivisella teknologiallaan ja dynaamisilla ajo-ominaisuuksillaan. Touaregin maailmanensi-iltaa vietetään Kiinassa, maailma nopeimmin kasvavalla SUV-markkinalla ja merkin suurimmalla yksittäisellä markkinalla.

Volkswagenin malliston lippulaivana Touareg osoittaa merkin korkeat standardit todeksi. Erittäin ilmeikäs muotoilu, joka on syntynyt päämuotoilija Klaus Bischoffin ja hänen tiiminsä yhteistyön tuloksena, antaa erehtymättömän vaikutelman auton voimakkaasta luonteesta. Kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä tekevät autosta turvallisen ja mukavan. Yksi luokkansa suurimmista digitaalisista mittaristoista – Innovision Cockpit – tekee ensiesiintymisen ja tarjoaa aivan uudenlaisen infotainment-kokemuksen. Liitettävyyspalvelut on myös täysin uudistettu. Voimalinja, ilmajousitus, takapyöräohjaus ja kallistuksenvaimennus takaavat yhdessä turvallisen ja dynaamisen ajokokemuksen.

Volkswagen jatkaa Touaregin menestystarinaa tällä kolmannen sukupolven mallilla. Kuten edeltäjänsäkin, se täyttää premium-luokan tiukat standardit ja asiakkaiden vaatimukset. SUV C-segmentti on tällä hetkellä yksi nopeimmin kasvavista segmenteistä globaaleilla automarkkinoilla ja esimerkiksi Kiinassa volyymin arvioidaan kaksinkertaistuvan vuoteen 2023 mennessä.

Volkswagen Touareg on vakuuttanut suorituskyvyllään ja ajo-ominaisuuksillaan kokoa historiansa ajan. Vuodesta 2002 tähän päivään on myyty lähes miljoona autoa. Touareg on valloittanut niin maantiellä, maastossa kuin rallipoluilla ympäri maailman. Rallien kohokohtina ovat arvostetun Dakar-rallin voitot vuosina 2009–2011.

Volkswagen esittelee uuden Touaregin, ja sen tekniset uutuudet sekä kattavat ominaisuudet maailmanensi-illassa Pekingissä 23.3.2018.