Uusi Volkswagen Touran Vuoden Auto Suomessa 2016 -finaalissa

Uusi Volkswagen Touran on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2016 -kilpailussa. Auto- ja liikennetoimittajat ry valitsee nyt toista kertaa Vuoden Auton. Arvonimestä kilpailevat edellisen vuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välisenä aikana myyntiin tulleet uutuusmallit. Vuoden Autoksi Suomessa 2015 valittiin Volkswagen Passat.

Lehdistötiedote 13.11.2015

Vuoden Auto Suomessa -äänestyksessä on kaksi kierrosta, joista ensimmäisellä toimittajat valitsevat kaikista uutuuksista kuusi mielenkiintoisinta toiselle kierrokselle. Ensimmäinen koeajopäivä Aulin toimittajille järjestettiin 3.11. ja finalistit koeajetaan 24.11. Vuoden Auto Suomessa 2016 paljastetaan 16. joulukuuta.

10 faktaa uudesta Volkswagen Touranista

1. Uuden Volkswagen Touranin Easy Fold -istuinjärjestelmä tekee auton sisätiloista hyvin muunneltavat ja helppokäyttöiset. Kaikissa toisen ja kolmannen penkkirivin istuimissa on Isofix-kiinnityspisteet.
  2. Matkustusmukavuuden viimeistelee kolmialueinen raikkaan ja puhtaan sisäilman varmistava saastevapaa ilmastointilaite Pure Air Climatronic (vakiona Comfortline ja Highline-malleissa) sekä lisävarusteena tarjolla oleva suuri panoraamakattoluukku.
  3. Volkswagen Touranin infotainment-järjestelmät uudistuivat. Niiden myötä Touraniin on tarjolla ensimmäistä kertaa digitaalinen puheenvahvistin, joka vahvistaa äänentoistojärjestelmän avulla kuljettajan ja etumatkustajan ääntä matkustamon puolelle
  4. Uuteen Volkswagen Touraniin on ensimmäistä kertaa tarjolla myös Apple CarPlay, Android Auto ja MirrorLink-ominaisuudet. Volkswagen toi nyt myös suomenkieliset valikot MIB-infotainment-järjestelmiin.
  5. Vakiovarusteena uudessa Touranissa on monitörmäysjarrutustoiminto, joka törmäyksen jälkeen pyrkii estämään seuraavat törmäykset ja vähentämään niiden vakavuutta.
  6. Auto on nyt rakennettu Volkswagen-konsernin modulaariselle pohjarakenteelle eli MQB-alustalle, mikä mahdollistaa mm. aiempaa merkittävästi suuremmat sisätilat. 5-paikkaisessa Touranissa tavaratila kasvoi 48 litraa.
  7. Uudessa 5-paikkaisessa Volkswagen Touranissa on luokkansa suurin tavaratila, 743/1040 lit-raa.
  8. Kasvaneesta koosta huolimatta uuden Volkswagen Touranin paino laski jopa 62 kg.
  9. Uusien moottoreiden päästöt ovat laskeneet edellismalliin verrattuna.
  10. Uusi Volkswagen Touran tarjoaa maksimaalista turvallisuutta kaikille matkustuspaikoille - au-toon on saatavilla peräti yhdeksän turvatyynyä.

Uuden Volkswagen Touranin uusi alustaratkaisu mahdollistaa aiempaa 113 mm pidemmän akselivälin ja lyhyet ylitykset. Auton ulkomitat ovat kasvaneet edellismallista, pituutta on tullut lisää 130 mm ja leveyttä 41 mm. Auto on myös madaltunut 6 mm. Malli on tarjolla Suomessa 5- ja 7-paikkaisina versioina. Moottorivalikoimassa on kuusi uutta ja taloudellista moottoria. Uusi Volkswagen Touran toi mukanaan luokkaansa myös laajan valikoiman edistyksellisiä kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Uusi Touran sai Suomen ensiesittelynsä laajassa viikonloppunäyttelyssä lokakuun lopulla.

Keskustelu sosiaalisessa mediassa #VAS2016