Volkswagen – Innovatiivisin brändi 2017

• Volkswagen brändi saavutti useita innovaatiopalkintoja Plus X Award -kilpailussa
• Uusi Volkswagen Arteon saavutti huippusijoituksen Automotive Brand Contest -kilpailussa

Frankfurtin autonäyttelyn yhteydessä Volkswagen brändi voitti useita muotoilun ja innovaation palkintoja. Huomattavin näistä oli Plus X Award -juryn Innovatiivisin brändi 2017 -palkinto. Volkswagen Arteon saavutti puolestaan ”Best of Best” -huippusijoituksen Automotive Brand 2017 -kilpailussa.

Innovatiivisin brändi 2017 -palkinnon otti vastaan Volkswagenin muotoilusta vastaava johtaja Klaus Bischoff . Plus X Award -palkinto on yksi maailman arvostetuimmista innovaatiopalkinnoista teknologian, urheilun ja elämäntavan saralla. Se myönnetään brändeille, jotka tunnistetaan tuotteiden laadusta ja innovatiivisuudesta. Pääpalkinnon lisäksi Volkswagenin neljä mallia saavutti ensimmäisen sijan omissa kategorioissaan:
• I.D.BUZZ  – Autoteollisuuden konseptiauto 2017
• Golf – Kompaktin kokoluokan Vuoden Auto 2017
• Atlas – Vuoden SUV 2017
• Arteon – Vuoden Sedan 2017

Volkswagen Arteon saavutti lisäksi myös Automotive Brand Contest -kilpailussa ”Best of Best” -huippusijoituksen kategoriassa ”volyymimallien ulko- ja sisämuotoilu”. Kansainvälinen tuomaristo totesi seuraavaa: Volkswagen Arteonissa suunnittelijat ovat pystyneet yhdistämään tulevaisuuden muotoilun sarjatuotantomalliin erittäin itsevarmalla tavalla. He ovat yhdistäneet perinteisen urheiluauton elementtejä fastback-mallin eleganssiin ja tilavuuteen pystyen samalla sisällyttämään useita konseptiauton innovatiivisia tyylillisiä ominaisuuksia ja muotoiluyksityiskohtia sarjatuotantoautomalliin.

Saksan muotoilukomitea (Rat für Formgebund) järjestää vuosittain Automotive Brand Contest -kilpailun ja antaa tunnustusta autoteollisuuden merkittävälle tuotemuotoilulle ja visuaaliselle viestinnälle. Komitea on perustettu säätiönä vuonna 1953 Saksan liittopäivien aloitteesta ja se tunnetaan maailmanlaajuisesti laadukkaan muotoilun ja visuaalisen viestinnän johtavana keskuksena.

Tätä kaikkea on Volkswagen: - Edistyksellistä tekniikkaa ja kokonaisvaltaista turvallisuutta. - Korkealaatuisia autoja, jotka vastaavat asiakkaidemme vaatimuksiin. - Innostusta ja intohimoa muotoiluun ja tekniikkaan. - Kiehtovia innovaatioita ja laajaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä. Volkswagenilla on pitkä ja maineikas historia. Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta.