Volkswagen Amarok: Matkaan huippuluokan pick-upilla

• Segmenttinsä ainoa pick-up, jossa 3,0-litrainen V6-turbodieselmoottori
• Tehoa jopa 165 kW ja vääntöä 550 Nm
• Huippuluokan radio- ja navigaatiojärjestelmät ja mobiiliyhteydet
• Lanseerausmalli Aventurassa vakiovarusteena 20-tuuman kevytmetallivanteet, sähköisesti säädettävät ergoComfort-istuimet, korkealuokkainen infotainment-järjestelmä sekä värillinen monitoiminäyttö ja peruutuskamera

Volkswagen-hyötyautot on julkaissut ensimmäiset ajokuvat Volkswagen Amarok Aventurasta: kokoluokkansa ensimmäinen premium pick-up, jonka sydämenä sykkii uusimman sukupolven V6-moottori.  Amarokin sisätilat ovat kokeneet myös muutoksen. Amarokin ohjaamoa on päivitetty ja Aventura-lanseerausmallissa vakiovarusteena ovat mm. värillinen monitoiminäyttö sekä huipputason radio- ja navigaatiojärjestelmä. Kuljettaja ja etuistuimen matkustaja voivat nauttia sähköisesti säädettävästä selkäystävällisestä ergoComfort mukavuusistuimesta.

Karismaattinen Volkswagen Amarok ihastuttaa myös perinteisempiä SUV-asiakkaita. Amarok on kotonaan niin maantiellä kuin maastossa, sillä tämä pick-up tarjoaa 550 Nm vääntöä ja 165 kW / 224 hv tehoa. Amarok saavuttaa huippunopeuden 193 km/h ja kiihtyy 0-100 km/h vain 7,9 sekunnissa.

Volkswagen Amarok on kiinnostava vaihtoehto korkeamman istuinasennon, hyvän näkyvyyden ja korkealaatuisten sisämateriaalien vuoksi. Vaikuttavasta koostaan huolimatta pääsy autoon on tehty helpoksi. Uudelleensuunniteltu kojelauta korostaa horisontaalisia linjoja, tasojen selkeitä eroavaisuuksia ja kulmien tarkkuutta. Useat säilytyslokerot helpottavat tavaroiden säilyttämistä.

Yksi uuden Amarokin kohokohta on lisävarusteena saatavat uudet sähköisesti säädettävät ergoComfort-etuistuimet. Uudet istuimet tarjoavat ajomukavuutta kaiken pituisille kuljettajille ja matkustajille, sillä istuinten säätömahdollisuuksia on parannettu. ErgoComfort-istuimet tarjoavat matkustajille mukavuutta ja huippuergonomisia ominaisuuksia pitkilläkin ajomatkoilla. Sähkösäätöiset 14 suuntaan säädettävät etuistuimet voidaan säätää kunkin matkustajan mittojen mukaan. Istuinten korkeutta ja pitkittäisasentoa voidaan säätää napin painalluksella. Ristiseläntuen leveyttä ja korkeutta voidaan säätää sähköillä, samoin kuin selkänojan ja istuintyynyn kaltevuuttakin. Myös istuinten reisituen pituutta voidaan säätää manuaalisesti. Lisävarusteena on saatavilla myös nahkapäällysteiset istuimet Ceramique-tikkauksilla.

Monitoimiohjauspyörästä voi helposti käyttää radiota, puhelinta, vakionopeudensäädintä tai monitoiminäyttöä. Amarok Aventura -lanseerausmalli on varustettu värillisellä monitoiminäytöllä, joka on sijoitettu mittariston keskelle. Kuljettaja voi vaihtaa vaihteita lisävarusteena saatavilla ohjauspyörän taakse sijoitetuilla vaihteenvalitsimilla 8-vaihteisen automaattivaihteiston yhteydessä.

Volkswagen Amarok on nyt saatavilla uusimmalla infotainment-järjestelmällä varustettuna. App Connect –älypuhelinliitännät, Guide&Inform-järjestelmä sekä Car-Net online -palvelut ovat saatavilla lisävarusteena. Composition Media ja Discover Media -infotainment-järjestelmät tarjoavat molemmat sähköisen äänen vahvistuksen. Kuljettajan ei enää tarvitse kääntää päätä tai korottaa ääntä puhuakseen auton takaosaan, sillä takaistuinten matkustajat voivat kuulla kuljettajan äänen takakaiuttimien vahvistamana.

Ensimmäiset uudet Amarokit saapuvat syksyllä Suomeen ja ennakkomyynti alkaa kesällä. Tarjolle tulee 3,0 V6 TDI -moottori kolmena versiona 120 kW, 150 kW ja 165 kW -tehoisena. Pienin moottori on aina manuaalivaihteinen ja varustettu kytkettävällä 4Motion-nelivedolla sekä alennusvaihteistolla. 150 kW -versio on saatavilla myös automaattivaihteisena. Tehokkain 165 kW -versio on saatavilla ainoastaan automaattivaihteisena. Myös Amarok Aventura tulee Suomeen.