Volkswagen Amarok saa uutta voimaa

Uudistuva premium-pick-up Volkswagen Amarok on segmentissään ainoa malli, jossa on tarjolla vahvan suorituskykyinen turboahdettu V6-dieselmoottori. Uusi 3,0-litrainen moottori tarjoaa jopa 550 Nm vääntöä, mikä on 130 Nm aiempaa enemmän, ja 165 kW (224 hv) tehoa.

3,0 V6 TDI -moottori on tarjolla kolmessa teholuokassa: 120 kW (163 hv), 150 kW (204 hv) ja 165 kW (224 hv). Kaikki moottorit täyttävät EU6-normin. Tehokkain moottoriversio tulee markkinoille ensimmäisenä. Volkswagen Amarok tulee tarjolle kahdella eri voimansiirtoratkaisulla: manuaalivaihteisto kytkettävällä 4MOTION-nelivedolla ja alennusvaihteistolla tai 8-vaihteinen automaattivaihteisto jatkuvatoimisella Torsen-tekniikalla toteutetulla 4MOTION-nelivedolla.

Uutta on myös nopeuden mukaan säätyvä Servotronic-ohjaustehostin, joka takaa aiempaakin tarkemman ohjaustuntuman. 165-kilowattiseen tehoversioon tulevat taakse levyjarrut. Kaikissa uudistuvissa Amarok-malleissa turvallisuutta lisää monitörmäysjarrutusjärjestelmä. Volkswagen Amarokin voi viimeistellä esimerkiksi 20 tuuman kevytmetallivanteilla, bi-xenon-ajovaloilla ja led-päiväajovaloilla.

Volkswagen Amarokin uudistuva etuosa korostaa urheilullisuutta ja kojelauta on täysin uusi. Ergonomiaan on kiinnitetty huomiota vaikuttavaa ulkonäköä unohtamatta. Amarokin suunnittelussa näkyy myös Volkswagenin tuttu DNA.