Volkswagen Golf palasi tilastoykköseksi toukokuussa

Suomalaisten kestosuosikki Volkswagen Golf oli Suomen suosituin automalli toukokuussa. Volkswagen Golfeja rekisteröitiin toukokuussa 492 kappaletta markkinaosuuden ollessa 4,5 % (sisältää Golf, Golf Variant ja Golf Sportsvan -malliston).

Uudistunut Volkswagen Golf -mallisto on nyt saatavilla lähes täydessä laajuudessaan sisältäen myös täyssähköisen e-Golfin ja ladattavan plug-in-hybridi Golf GTE:n. Huomattavasti parantunut vakiovarustelutaso ja aikaisempaa edullisemmat hinnat ovat puhutelleet suomalaisia autonostajia. Kesän mittaan Golf ja Golf Variant -mallistot täydentyvät vielä odotetulla 4MOTION-nelivedon ja DSG-automaattivaihteiston yhdistelmällä.

”Olemme iloisia uudistuneen Volkswagen Golfin menestyksestä. Parantunut varustelutaso ja entistä kilpailukykyisemmät hinnat ovat olleet suomalaisten autonostajien mieleen. Ikoninen Golf-perhe jatkaa näin menestystarinaansa Suomessa”, kertoo Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Mikko Mykrä .

Volkswagen juhlistaa keväällä solmittua jalkapalloyhteistyösopimusta uudella Football Edition -erikoismallilla. Golf Variant Football Edition 1,4 TSI 92 kW (125 hv) -malli on tarjolla rajoitetun ajan ja sen kattavaan varusteluun kuuluvat mm. 16” kevytmetallivanteet, automaattinen Climatronic-ilmastointi 2-aluesäädöllä, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, radio Composition Media 8” kosketusnäytöllä, pysäköintitutkat edessä ja takana, mukautuva vakionopeussäädin ACC ja peruutuskamera.

Tätä kaikkea on Volkswagen: - Edistyksellistä tekniikkaa ja kokonaisvaltaista turvallisuutta. - Korkealaatuisia autoja, jotka vastaavat asiakkaidemme vaatimuksiin. - Innostusta ja intohimoa muotoiluun ja tekniikkaan. - Kiehtovia innovaatioita ja laajaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä. Volkswagenilla on pitkä ja maineikas historia. Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta.