Volkswagen Golf uudistuu – ensiesittely marraskuussa 2016

• Volkswagen Golfin historiallinen vallankumous alkoi vuonna 1974
• Tämän saksalaisen myyntimenestyksen historiasta löytyy useita merkkipaaluja
• Tällä hetkelläkin joka 40 sekunti ostetaan jossain päin maailmaa uusi Golf

Lähtölaskenta on alkanut: marraskuun alussa ensiesitellään Volkswagenin menestynein malli - uudistuva Golf. Tämä menestysmalli on ollut markkinoilla jo yli neljän vuosikymmenen ajan. Mikään eurooppalainen auto ei ole myynyt yhtä hyvin kuin Golf. Volkswagen Golfia on myyty maailmanlaajuisesti vuoden 2015 loppuun mennessä yhteensä 32 590 025 kappaletta. Golfin 42-vuotisen valmistushistorian aikana joka 40 sekunti joku, jossain päin maailmaa ostaa uuden Golfin. Ennätykselliset tilastot kuten tämä ovat muokanneet auton historiaa. Ja kehityskulku jatkuu edelleen.

• 32 590 025 Golfia on myyty vuoden 2015 loppuun mennessä – Volkswagen Golf on Euroopan menestynein automalli.
• 21 517 415 autoa – vuonna 2002 Golf ohitti myynnissä maailman myydyimmän auton: Kuplan.
• 10 000 000 autoa – vuonna 1988 Golf ylitti kymmenen miljoonan myydyn auton rajan.
• 1 000 000 kilometriä – vuonna 2003, Golf Mk1 ajaja rikkoi miljoonan ajokilometrin rajan. Lisää "miljoonikkoja" seurasi häntä.
• 188 938 euroa – kaikkien aikojen kallein Golf huutokaupattiin; auton omistaja oli Paavi Benedict XVI.
• 10 156 euroa – Saksan liittokansleri Angela Merkelin ensimmäinen Golf huutokaupattiin vuonna 2012.
• 2 120 Golfia päivässä – tällä hetkellä yli 2 000 Golfia valmistetaan ja myydään joka päivä.
• 730 päivää ensimmäiseen miljoonaan – vain kaksi vuotta ensiesittelyn jälkeen, miljoonas Golf toimitettiin omistajalleen.
• 650 hv – tehokkain Golf ikinä oli GTI W12-650. Se esiteltiin vuonna 2007 GTI-tapaamisessa Wörtherseessä.
• 155 maata – tänä päivänä Golfia valmistetaan viidessä tehtaassa (Brasilia, Kiina, Meksiko ja Saksa) ja viedään 155 eri maahan.
• 5 käyttövoimaa – Volkswagen Golf on ainut auto maailmassa, joka tarjoaa käyttövoimaksi sähkö-, hybridi-, bensiini-, diesel- ja maa-/biokaasumoottorin.