Volkswagen-henkilöautot toimitusennätykseen vuonna 2017

Volkswagen-henkilöautot toimitti asiakkailleen maailmanlaajuisesti 6,23 miljoonaa henkilöautoa vuonna 2017 (+4,2 %). Vuosi 2017 oli Volkswagen-henkilöautojen koko historian menestynein. Kiina, yksittäisenä markkina-alueena, pysyy edelleen tärkeänä myynnin kiihdyttäjänä. Euroopassa henkilöautoja toimitettiin 1,68 miljoonaa (-0,1 %) ja Pohjois-Amerikassa Volkswagen toimitti 591 600 (+1,9 %) autoa. Aasian ja Tyynenmeren alueella toimitettiin 3,34 miljoonaa autoa (+5,4 %), joista Kiinassa 3,17 miljoonaa autoa (+5,9 %). Etelä-Amerikassa kasvu oli suurinta, toimitusten ollessa 419 200 (+25,0 %) autoa.

Erityisesti Volkswagen Tiguan -malliston maailmanlaajuiset toimitukset kasvoivat – yli 720 000 toimitettua autoa, joka vastaa 38 % kasvua edellisvuoteen verrattuna.

Tätä kaikkea on Volkswagen: - Edistyksellistä tekniikkaa ja kokonaisvaltaista turvallisuutta. - Korkealaatuisia autoja, jotka vastaavat asiakkaidemme vaatimuksiin. - Innostusta ja intohimoa muotoiluun ja tekniikkaan. - Kiehtovia innovaatioita ja laajaa tutkimus- ja tuotekehitystyötä. Volkswagenilla on pitkä ja maineikas historia. Suomeen Volkswageneita on tuotu jo yli 60 vuotta.