Volkswagen-hyötyautot esittelee uuden Caddy Maxin Genevessä

Volkswagen-hyötyautot esitteli helmikuussa Puolan Poznanissa uuden Volkswagen Caddyn. Nyt Genevessä on esillä isoveli – uusi Volkswagen Caddy Maxi. Volkswagen Caddyn edellistä sukupolvea myytiin sen 11 tuotantovuoden aikana peräti 1,5 miljoonaa kappaletta, joista noin 1/3 on ollut Caddy Maxi -mallia, joka on 47 cm pidempi Caddyn versio. Uuden Volkswagen Caddy Maxin akselivälin pituus on 32 cm perusversiota pidempi.

Lehdistötiedote 4.3.2015

Uuden Volkswagen Caddy Maxin matkustamossa penkkejä on kahdessa rivissä. Yhteensä Caddy Maxiin mahtuu seitsemän henkilöä, tavaratilaakin on silti mukavat 530 litraa. Tavaratilaa saadaan helposti lisää taittamalla kolmannen penkkirivin istuimet lattiaan ja siirtämällä toisen penkkirivin istuimia eteenpäin. Tarvittaessa sekä toisen että kolmannen penkkirivin istuimet voidaan nostaa kokonaan pois autosta, jolloin tavaratilaa on käytössä kiitettävät 3 700 litraa. Parhaimmillaan Caddy Maxi tarjoaa 848 litraa enemmän kuljetustilaa kuin Caddy takapenkit poistettuina. Tilavuutta tavaratilassa perus-Caddyssä on suurimmillaan 3,2 m3, Caddy Maxissa 4,7 m3 (edellyttää lisävarusteena olevia Flex Plus -istuimia). Maksimikuorma Caddy Maxi -umpipakettiautossa, kuljettaja mukaan lukien, on jopa 1 005 kg.

Volkswagen Caddy Maxi saa uudet 2,0-litraiset, EU6-päästönormin täyttävät, nelisylinteriset TDI-moottorit. Tehoa ne tuottavat 75 kW (102 hv) – 110 kW (150 hv). TSI-bensiinimoottoreina tarjolla on 1,0-litrainen kolmisylinterinen moottori, joka tarjoaa tehoa 75 kW (102 hv) sekä 1,4 TSI nelisylinterisenä versiona, jossa tehoa on 92 kW (125 hv).

Uusi Volkswagen Caddy ja Caddy Maxi saavat lukuisia uusia turvallisuutta edistäviä ja ajomukavuutta lisääviä kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assistin hätäjarrutustoiminnolla, mukautuvan vakionopeussäätimen ACC, monitörmäysjarrujärjestelmän, Park Assist -pysäköintiavustimen, kuljettajan väsymyksentunnistustoiminnon sekä Light Assists -valojärjestelmän. Discover Media -radio-navigointijärjestelmän yhteydessä on tilattavissa myös peruutuskamera. Caddyn ja Caddy Maxin infotainment-järjestelmät on myös uusittu.

Ulkoisesti Volkswagen Caddy ja Caddy Maxi saavat uudet modernimmat ja terävämmät linjat. Ilme on selkeä ja tyylikäs. Myös etu- ja takavalot ovat saaneet uuden ryhdikkään muodon. Caddyn ja Caddy Maxin uusi aikakausi näkyy myös auton uusissa sisätiloissa.

Uudet Volkswagen Caddy ja Caddy Maxi saapuvat Suomen markkinoille syksyllä 2015. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.