Volkswagen jälleen rekisteröintitilastojen vahva ykkönen

Volkswagen oli jo neljännen kerran peräkkäin Suomen ostetuin henkilöautomerkki vuonna 2014. Uusia Volkswagen-henkilöautoja rekisteröitiin 12 988 (2,2 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 12,2 %.

Suomen ostetuin automalli ja suosituin Volkswagen-henkilöautomalli oli Golf 6 081 (20,1 %) kappaleella ja 5,7 % markkinaosuudella. Volkswagen on Golfilla ensimmäinen autonvalmistaja, joka tarjoaa yhden mallisarjan sisällä kaikki tällä hetkellä varteenotettavat käyttövoimavaihtoehdot: bensiini-, diesel-, korkeaseosetanoli-E85-, bio-/maakaasu-, sähkö- sekä ladattavan hybridivaihtoehdon. Vuonna 2014 Suomen markkinoille tuli toinen vahva Volkswagen-malli: uusi Passat. Yhteensä Passatteja toimitettiin 2 202 (- 5,9 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,1 %. Suomalaiset auto- ja liikennetoimittajat äänestivät uuden Passatin Vuoden Auto Suomessa 2015 -palkinnon voittajaksi.

Volkswagen oli vuonna 2014 myös myydyin hyötyautomerkki. Vaikeasta pakettiautomarkkinatilanteesta huolimatta uusia Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin viime vuonna 2 978 (- 7,2 %) kappaletta markkinaosuuden ollessa 28,0 %. Joulukuussa Volkswagen toimitti 269 hyötyautoa hyvällä 30,4 % markkinaosuusvauhdilla. Kuluneen vuoden myydyin pakettiautomalli oli Volkswagen Transporter
1 888 (-3,6 %) kappaleella ja 17,8 % markkinaosuudella.