Volkswagen kasvavan pakettiautomarkkinan ylivoimainen ykkönen tammikuussa

Volkswagen sai erittäin vahvan lähdön vuoden 2017 pakettiautomarkkinoille. Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus oli tammikuussa 26,3 %, mikä takasi pakettiautojen markkinajohtajuuden peräti 9,2 %-yksikön erolla tilastokakkoseen. Kaikkiaan Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin tammikuussa 378 kappaletta, mikä merkitsi huimaa 35,5 % kasvua edellisvuoden tammikuuhun verrattuna.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli Volkswagen Transporter 271 kappaleella ja 18,8 % markkinaosuudella. Peräti 53,5 % (145 kpl) tammikuussa rekisteröidyistä Transportereista oli nelivetoisia 4MOTION-malleja ja Volkswagen oli myös nelivetoisten pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja.

Kaiken kaikkiaan Volkswagen-hyötyautojen malleja rekisteröitiin eri ajoneuvoluokissa 492 kappaletta, joten tammikuu oli Volkswagen-hyötyautoille historian paras Suomessa.

"Vuosi 2016 oli meille erittäin hyvä, mutta kamppailimme lähes koko vuoden suuren maailmanlaajuisen kysynnän aiheuttamien pitkien toimitusaikojen kanssa. Nyt kun ne on selätetty ja toimituskyky kunnossa, on meillä erinomaisen hyvä asema markkinoilla. Vuoden pakettiautoksi 2017 valitun uuden Crafterin kevään aikana tapahtuva ensiesittely tulee vielä entisestään merkittävästi parantamaan tarjontaamme", kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen-hyötyautot-osaston johtaja.