Volkswagen pakettiautojen ylivoimainen ykkönen helmikuussa

Volkswagen oli pakettiautojen ylivoimainen markkinajohtaja helmikuussa yli 30 % markkinaosuudella.

Viime vuoden pakettiautomarkkinan ykkönen Volkswagen jatkaa vahvaa suoritustaan myös vuonna 2018. Volkswagen-pakettiautojen markkinaosuus oli helmikuussa 30,5 %, mikä takasi pakettiautojen markkinajohtajuuden 8,6 %-yksikön erolla tilastokakkoseen. Kaikkiaan Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin helmikuussa 368 kappaletta. Tammi-helmikuussa Volkswagen-pakettiautoja rekisteröitiin yhteensä 732 kappaletta, mikä vastaa 27 % markkinaosuutta.

Pakettiautojen mallikohtaisten rekisteröintien ykkönen oli jälleen Volkswagen Transporter 272 kappaleella ja 22,6 % markkinaosuudella. Helmikuussa rekisteröidyistä Transportereista nelivetoisten 4MOTION-mallien osuus oli 35,7 %. Volkswagen jatkaa nelivetoisten pakettiautojen ylivoimaisena markkinajohtajana. Volkswagen Crafterin rekisteröinnit puolestaan kasvoivat helmikuussa huikeat 284,6 % edellisvuoden helmikuuhun verrattuna.

"Vuosi 2018 on aloitettu samoissa merkeissä kuin mihin viime vuoden lopulla jäätiin: meillä on Suomen vaativiin olosuhteisiin mainiosti sopivan laajan malliston ja verkostomme ansiokkaan työn vuoksi erinomaisen hyvä asema markkinoilla. Vuoden pakettiautoksi 2017 valitun uuden Crafterin mallisto täydentyy tänä vuonna ja pystymme sen myötä edelleen merkittävästi parantamaan tarjontaamme", kertoo Juha-Pekka Sihvonen, VV-Auto Groupin Volkswagen Hyötyautojen johtaja