Volkswagen T-Roc IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -voittaja pienten ja keskikokoisten katumaastureiden sarjassa

Volkswagen T-Roc valittiin IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun voittajaksi pienten ja keskikokoisten katumaastureiden/crossoverien sarjassa.

Palkinnot jaettiin 18.1.2018 Finlandia-talolla pidetyssä Autoilun tulevaisuus -tapahtumassa. Äänestyksessä oli mukana kaiken kaikkiaan 39 automallia. IL Vuoden Auto Suomessa -kilpailu järjestettiin jo viidettä kertaa.

IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun palkinnot jaettiin kuudessa autokategoriassa: pienet autot, keskikokoiset autot, isot autot, pienet ja keskikokoiset katumaasturit/crossoverit, isot katumaasturit ja urheiluautot. Lisäksi tilaisuudessa palkittiin Iltalehden Gasum -lukijakilpailun äänestyksen voittaja-auto ja Vuoden kaasuauto -lukijaäänestyksen voittaja. IL Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun tuomariston muodosti kaikkiaan 17 eri medioissa työskentelevää alan ammattitoimittajaa.

Volkswagen T-Roc oli myös Vuoden Auto Suomessa 2018 -kilpailun finalisti. Volkswagen T-Roc selvitti tiensä myös merkittävän Euroopassa järjestettävän AUTOBEST 2018 -kilpailun finaaliin.

Volkswagen T-Roc

Uusi Volkswagen T-Roc on herättänyt laajaa kiinnostusta Suomessa ja tämän kompaktin kokoluokan crossoverin kohdalla voidaan jo nyt puhua myyntimenestyksestä. Volkswagen T-Roc perustuu Volkswagen-konsernin MQB-alustalle ja se yhdistää SUVin ominaisuudet ja hatchbackin dynaamisuuden.

Suomessa T-Roc on saatavilla kolmella TSI-bensiinimoottorilla ja kolmella TDI-dieselmoottorilla teholuokissa 85 kW (115 hv) – 140 kW (190 hv). Vaihteistona on joko kuusivaihteinen manuaalivaihteisto tai seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Etuvedon lisäksi saatavilla on myös 4MOTION-neliveto. Volkswagen yhdistää T-Rocissa ensi kertaa 1,5 TSI EVO -moottorin ja 4MOTION-nelivedon. T-Rocin 4MOTION-nelivetomalleissa on myös aina 4MOTION Active Control -järjestelmä ajoprofiilin valinnalla. Perusvarustelutason lisäksi saatavilla on Style ja Sport -varustelutasot. Volkswagenin ensimmäinen kompaktin kokoluokan SUV, uusi T-Roc, saavutti myös huippupisteet Euro NCAP -kolariturvallisuustesteissä ja T-Rocin arvosanat olivat kauttaaltaan vaikuttavat.