Volkswagen T-Roc nyt myynnissä

Volkswagenin uusi, kompaktin kokoluokan crossover, T-Roc sai hinnat.  SUVin ominaisuudet ja hatchbackin dynaamisuuden yhdistävän T-Rocin hinnat alkavat 23 604,72 eurosta (1,0 TSI 85 kW (115 hv)).

Moottorivalikoimaan kuuluu myös 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) -bensiinimoottori ja 2,0 TDI 110 kW (150 hv) -dieselmoottori 4MOTION-nelivedolla, ja joko manuaalivaihteistolla tai DSG-automaattivaihteistolla. Mallisto täydentyy myöhemmin vielä 2,0 TSI 140 kW (190 hv) ja 1,6 TDI 85 kW (115 hv) sekä 2,0 TDI 140 kW (190 hv) -moottoreilla. Vuoden vaihteen jälkeen tarjolle tulee myös 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG-automaattivaihteistolla ja kesällä 4MOTION-nelivedon ja DSG-automaattivaihteiston yhdistelmänä.

Volkswagen T-Rocin moottorit ovat taloudellisia ja tehokkaita. Esimerkiksi 1,0-litrainen bensiinimoottori tuottaa tehoa 85 kW (115 hv) ja vääntöä 200 Nm. NEDC-syklin mukainen polttoaineenkulutus on 5,1 l/100 km ja CO2-päästöt 117 g/km. Tehokkain 2,0-litrainen bensiinimoottori puolestaan tuottaa tehoa 140 kW (190 hv) ja vääntöä 320 Nm. Tämä tehopakkaus kiihtyy 0–100 km/h 7,2 sekunnissa ja se saavuttaa 216 km/h huippunopeuden. Malliston huippuversiot on varustettu aina 4MOTION-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla. T-Rocin 4MOTION-nelivetomalleissa on myös aina 4MOTION Active Control -järjestelmä ajoprofiilin valinnalla. Valittavana on neljä eri 4MOTION-ajoprofiilia: Normal, Snow, Offroad ja Offroad Individual.

Uusi Volkswagen T-Roc perustuu MQB A1 -alustarakenteelle ja tarjoaa kompaktista koostaan huolimatta paljon tilaa. T-Roc on 4 234 mm pitkä ja akseliväli 2 603 mm. Uuden Volkswagen T-Rocin tavaratila on 445 litraa, takaistuimet taitettuna tavaratila kasvaa aina 1 290 litraan saakka. 4MOTION-nelivetomalleissa tavaratila on 392 litraa. Kuljettaja ja matkustajat istuvat korkealla, etuistuimet ovat 572 mm ja takaistuimet 618 mm tiestä mitattuna.

Karismaattiset muotoiluelementit tekevät T-Rocista sekä itsevarman että ilmeikkään. Kestävät tummat muoviset loka- ja alasuojat suojaavat auton alustaa ja luovat voimakkaan off-road efektin. Perusvarustelutason lisäksi saatavilla on Style ja Sport -varustelutasot. Style-varustelutaso korostaa mukavuutta ja ulkonäköseikkoja, kun taas Sport-varustelutaso painottaa urheilullisuutta.

Uusi T-Roc on Volkswagenin ensimmäinen SUV, joka on saatavilla kaksivärisenä. Style ja Sport -varustelutasojen lisävarusteena saatavissa oleva kaksivärimaalaus kattaa katon lisäksi sekä ulkopeilit että A-pilarin. Style-varustelutasossa katto voi olla musta, valkoinen, ruskea tai punainen ja Sport-varustelutasossa musta tai punainen. Perus ja Style -varustelutasoihin on saatavissa myös led-ajovalot ympyränmuotoisilla päiväajovaloilla ja Sport-varustelutasossa ne ovat vakiovaruste. Volkswagen T-Rociin on saatavilla 11 eri ulkoväriä. Myös sisätilojen viimeistelyyn on tarjolla useita eri värivaihtoehtoja.

Uusi Volkswagen T-Roc tarjoaa uusimman sukupolven teknologian. T-Rocissa on vakiovarusteena Composition Colour infotainment-järjestelmä 6,5” kosketusnäytöllä sisältäen USB-pistokkeen sekä matkapuhelimen Bluetooth-liitännän. Keskikonsolista löytyy myös oma paikka älypuhelimelle. Uuteen T-Rociin on saatavilla lisävarusteena myös toisen sukupolven 10,25” digitaalinen mittaristo Active Info Display (Sport-varustelutasossa vakiovaruste). Mittaristo ja infotainment-järjestelmä on integroitu yhdeksi kokonaisuudeksi. Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -älypuhelinliitännät ovat vakiovarusteena Style ja Sport-varustelutasoissa. Car-Net Security ja Service -palvelut ovat saatavana myöhemmin lisävarusteena, ja ne sisältävät mm. polttoainekäyttöisen lisälämmittimen yhteydessä online-ohjauksen.

Uuden Volkswagen T-Rocin kuljettajaa avustavien järjestelmien valikoima on laaja. Perusvarustelutasossa on vakiovarusteina mm. ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, monitörmäysjarrutusjärjestelmä Post Collision Braking System ja kaistanpitoavustin Lane Assist. Style ja Sport -varustelutasoissa vakiovarusteena on myös esimerkiksi mukautuva vakionopeudensäädin ACC.

Lisävarusteena saatavilla oleva kuljettajaa avustavat järjestelmä -paketti sisältää kaukovaloautomatiikka Light Assistin, katvealueen varoitin Blind Spotin, hätätilanneavustin Emergency Assistin ja ruuhka-avustin Traffic Jam Assistin. Saatavilla on myös Design- ja Sport -paketit, joilla T-Rocin sisä- ja ulkotiloja voi personoida entisestään.

Uuden Volkswagen T-Rocin hinnasto ja lisävarustehinnasto: