Volkswagen Tiguan kolmen finalistin joukossa ”World Car of the Year 2017” -kilpailussa

• Volkswagenin myyntimenestys tunnustetun kansainvälisen kilpailun finaalissa
• Viime vuonna markkinoille tullutta uutta Tiguania on tilattu jo yli 300 000 kappaletta
• Malli on maailmanlaajuinen menestys: 3,5 miljoonaa Tiguania jo toimitettu asiakkaille

Volkswagen Tiguan jatkaa menestystarinaa viimeisimmän sukupolven mallillaan, joka tuli markkinoille viime vuonna. Tämän todistaa myös Tiguanin valinta kolmen finalistin joukkoon ”World Car of the Year 2017 -kilpailussa. Volkswagenin menestysmalli on vakuuttanut niin kansainvälisen median kuin asiakkaatkin. Viime vuonna markkinoille tullutta uutta Volkswagen Tiguanina on tilattu jo yli 300 000 kappaletta. Suomessa tämän vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden jälkeen Tiguan on 612 rekisteröidyllä autolla segmentissään toisena.

Tiguan on yksi Volkswagenin tärkeimmistä malleista ja edustaa menestynyttä SUV-mallistoa. Vuonna 2017 markkinoille tulleesta ensimmäisen sukupolven Tiguanista tuli nopeasti menestys. Tänä päivänä Tiguania valmistetaan neljässä maassa (Kiina, Meksiko, Saksa ja Venäjä) ja sitä myydään 170 maassa. Näiden kymmenen vuoden aikana Tiguania on myyty maailmanlaajuisesti yli 3,5 miljoonaa kappaletta. Volkswagen jatkaa tätä menestystä uudella Tiguan-mallilla ja tarjoaa mallistosta kullekin markkina-alueelle sopivimman version.

Euroopassa markkinoille saapuu pidennetty versio Tiguanista – Tiguan Allspace. Tämän uuden Tiguanin, joka on 20 cm pidempi, myynti alkaa Saksassa toukokuussa. Uudessa Tiguan Allpacessa on enemmän tilaa matkatavaroille ja istuinpaikat jopa seitsemälle. Tämän lisäksi se tarjoaa vaikuttavan määrän muunteluvaihtoehtoja. Kiinassa Tiguan Allspacen paikallinen versio on ollut jo myynnissä ja vielä tilavampi versio esitellään tänä vuonna Yhdysvalloissa. Suomessa Tiguan Allspace tulee ensiesittelyyn syksyllä.