Volkswagen tuo Frankfurtiin täysin uuden Tiguanin

Kymmenen faktaa uudesta Volkswagen Tiguanista

1. Volkswagen Tiguan ensiesitteltiin Suomessa Helsinki Motorshow´ssa joulukuussa 2007. Malli uudistui vuonna 2011. Nyt Frankfurtissa esiteltävä täysin uusi Volkswagen Tiguan tulee markkinoille vuonna 2016, ja Suomeen uutta Tiguania odotetaan saapuvaksi ensi kesänä.
  2. Täysin uusi Volkswagen Tiguan perustuu Volkswagenin modulaariseen MQB-rakentee­seen.
  3. Uuden Volkswagen Tiguanin akseliväli on kasvanut 77 mm, kokonaispituus 60 mm ja tavaratila 50 l. Mallin kattokorkeus on madaltunut 33 mm, mutta sisätilat ovat kasvaneet.
  4. Uudessa Volkswagen Tiguanissa vakiovarusteina ovat mm. kaistanpitoavustin Lane Assist, aktiivinen konepelti ja ympä­ristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla sekä nyt myös jalankulkijatunnistuk­sella.
  5. Uusi Tiguan saa myös uudet innovatiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten hätätilanneavustin Emergency Assistin, ruuhka-avustin Traffic Jam Assistin ja katvealueen varoitin Blind Spotin.
  6. Uudessa Volkswagen Tiguanissa on edelleen luokkansa suurin perävaunumassa: jopa 2 500 kg. Perävaunun peruuttamisessa avustaa innovatiivinen peruutusavustin Trailer Assist.
  7. Uuden Volkswagen Tiguan -malliston huippumalli on 176 kW (240 hv) TDI Biturbo -versio.
  8. Uuden Volkswagen Tiguanin Comfortline-varustetasoon sisältyvät mm. pysäköintitutkat edessä ja takana sekä Light Assist.
  9. Uuden Volkswagen Tiguanin Highline-varustetasoon sisältyvät Comfortline-varusteiden lisäksi mm. led-ajo- ja -takavalot, mukautuva vakionopeussäädin ACC, digitaalinen mittaristo Active Info Display ja Ambiente-valot.
  10. 4MOTION-malleissa ajoprofiilin valinta on vakiona.