Volkswagen voitti Design team of the year -palkinnon

Report this content

Volkswagen on tämän vuoden suurimpia voittajia kansainvälisessä Plus X Awards 2015 -kilpailussa. Volkswagen poimi tulevaisuuden lupaavia innovaatioita arvioivassa kilpailussa yhteensä peräti kuusi palkintoa, joista yksi oli Design team of the year.

Volkswagenin design-tiimi sai erityismaininnan sanoin: Volkswagen on kehittänyt brändinsä identiteettiä jo useita vuosikymmeniä unohtamatta nykyajan trendejä – jopa päinvastoin. Isosta kuvasta pienimpiin yksityiskohtiin Volkswagenin johdonmukaiset konseptit yhdistävät toiminnallisuuden ja tunteet. Tästä tuoreimpana esimerkkinä on juuri Shanghaissa esitelty konseptiauto Volkswagen C-Coupe GTE.

Volkswagen Passat Variant sai vuoden farmariauto 2015-2016 -palkinnon, perusteina mm. ajaton muotoilu niin sisätiloissa kuin ulkopuolellakin. Volkswagen Golf Sportsvan palkittiin vuoden tila-auto 2015-2016 -palkinnolla: Sportsvan tarjoaa sopivasti lisätilaa ja toimivuutta sekä nostaa autoilun asiakkaiden arvostamalle tasolle. Lisäksi korkeasta laadusta, suunnittelusta ja helppokäyttöisyydestä palkittiin Passat Sedan, Passat Variant ja Golf Sportsvan.

Vuodesta 2004 alkaen järjestetty Plus X Award -kilpailu palkitsee vuosittain tulevaisuuden innovaatioita. Ehdokkaita arvioi kansainvälinen, riippumaton tuomaristo, joka edustaa 27 eri liiketoiminta-alaa.