Volkswagenille kolme Red Dot Desing -palkintoa

Uusi Volkswagen Passat Sedan ja Variant sekä Golf Sportsvan saivat arvostetut kansainväliset Red Dot Design -muotoilupalkinnot.

Kahdeksannen sukupolven Volkswagen Passat Sedan ja Variant ovat segmenttinsä innovatiivisimpia autoja, jotka asettavat uudet standardit laadulle, mukavuudelle, ajamisen ilolle sekä tietysti muotoilulle ja suunnittelulle. Auton keulan ilmanottoaukot ulottuvat leveinä sivuille ja antavat uudelle Passatille voimakkaan ulkonäön. Pitkä matala konepelti, lyhyet ylityksen ja pitkä akseliväli tekevät malleista elegantteja.

Toinen esimerkki houkuttelevasta ja dynaamisesta autosta on Golf Sportsvan. Sen piirteisiin kuuluvat pitkä sivuikkunalinja ja jyrkkä hartialinja. Malli tarjoaa erittäin hyvin muuntuvat sisätilat mm. säädettävän takapenkkinsä ansiosta. Volkswagen Golf Sportsvanissa on väljät tilat viidelle henkilölle sekä tilaa pidemmänkin matkan matkatavaroille.

Red Dot Design -palkinto täyttää tänä vuonna 60 vuotta ja se tunnetaan laadukkaan muotoilun sinettinä. Puolueeton tuomaristo koostuu oman alansa ammattilaisista – tunnetuista muotoilijoista, muotoilun professoreista sekä toimittajista 25 eri maasta.